ברוכה השבה הביתה: קאיה נתניהו שבה היום (שבת) לבית משפחת נתניהו. כזכור, לאחר תקרית הנשיכות, בה תקפה הכלבה המבוגרת את ח"כ השכל ואת בעלה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, נשלחה קאיה להסגר. בעת האירוע פרסם ראש הממשלה פוסט עצוב בפייסבוק בו כתב כי "נאלצנו בצער למסור את קאיה להסגר, כמתחייב על פי החוק. בעקבות מקרה זה נחשפתי לסוגיית הסגרת הכלבים ומצאתי בה ליקויים שאינם עולים בקנה אחד עם ההיגיון והחמלה". אתי אלטמן, ממייסדות עמותת "תנו לחיות לחיות", יצאה אז להגנת הכלבה המאומצת של משפחת ראש הממשלה, וקראה שלא להכניס אותה להסגר.



היום, לאחר חזרת הכלבה לביתה, נעשתה סגירת מעגל כשעמותת "תנו לחיות לחיות" פרסמה פוסט נרגש בפייסבוק, המברך את המשפחה על כך שלקחה את קאיה בחזרה, וציינה כי "בעשרות מקרים בהם כלב המשפחה נשך ובכך 'סיים את תפקידו' בבית. גם אחרי עשרה ימים בהסגר, כשניתן על פי חוק לחזור לקחת אותו הביתה- הוא נשאר שם לתמיד". 



 

ברוכה השבה הביתה!קאיה חזרה היום לחיק משפחת נתניהו, אחרי שסיימה את ימי ההסגר שלה בעקבות הנשיכה ועל פי החוק.אתם אולי לא ...

Posted by ‎תנו לחיות לחיות-העמוד הרשמי‎ on Saturday, December 19, 2015

"קאיה חזרה היום לחיק משפחת נתניהו, אחרי שסיימה את ימי ההסגר שלה בעקבות הנשיכה ועל פי החוק", נכתב בהודעה בפייסבוק. "אתם אולי לא יודעים, אבל לצערנו, אנחנו נתקלים מדי יום בעשרות מקרים בהם כלב המשפחה נשך ובכך 'סיים את תפקידו' בבית. גם אחרי 10 ימים בהסגר, כשניתן על פי חוק לחזור לקחת אותו הביתה- הוא נשאר שם לתמיד. אף אחד לא מנסה להבין למה נשך, אף אחד לא מעוניין להשקיע באילוף, הם משאירים אותם שם, מדי יום, במקרה הטוב הם יעברו לאחת העמותות ברב המקרים, בעיקר 'הנשכנים' יתווספו לרשימת המתה של 100 אלף כלבים בריאים שמומתים בהסגרים כל שנה. כלב לא נושך סתם. לחץ, כעס, תסכול- להכל יש פיתרון. במדינת ישראל, רב בעלי הכלבים, לא מחפשים פתרונות ומאות אלפי כלבים משלמים על כך בחייהם".



ההודעה נמשכה בפנייה נרגשת למשפחה: "תודה למשפחת בנימין נתניהו שהחזירה את קאיה הביתה. כלבה בת עשר, לא בריאה במאה אחוז, כלבה שנשכה.. .לצערנו, זה ממש לא מובן מאליו".



עוד נכתב בפוסט על הצעת החוק שהגיש ח"כ איציק שמולי: "מחר, יום ראשון, צפויה לעלות לדיון בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק של ח"כ איציק שמולי שמיועדת לתקן את ההוראה המיושנת המחייבת הסגר בכל מקרה ובכל מצב שכלב נשך. במקום זאת, תאפשר הצעת החוק בנסיבות המתאימות להחזיק את הכלב בתצפית בית. אנו תקווה ששרי הממשלה יתייצבו לצד הצעה חשובה זו ויביאו לכך שבקרוב מאוד לא יהיו עוד כלבים שיצטרכו לסבול את הטראומה המיותרת שסבלו קאיה ובני משפחתה. לצד שמולי חתומים על הצעת החוק חברי הכנסת רועי פולקמן, יעל גרמן, איתן כבל, תמר זנדברג ומסעוד גנאים".