חרושת שמועות פרצה הבוקר (ראשון) בעיקר בעקבות דיווחים ברשתות חברתיות פלסטיניות על כך שחוקרי השב"כ השיגו התקדמות בחקירת רצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. אולם הדיווחים הם תחת איסור פרסום.



אם אכן הדיווחים נכונים אזי מדובר בהתפתחות דרמטית בפענוח הפרשה. בשב"כ אישרו הבוקר כי אכן חלה התפתחות בחקירת הפרשה: ״אנחנו מאשרים שבימים האחרונים חלה התקדמות בחקירת הפיגוע בדומא". והוסיפו: "כל שאר הפרטים הנוגעים לחקירה הם תחת איסור פרסום״, הובהר בשאילתה לכלי התקשורת. לפני שבועיים אישרו בשב"כ כי חלה התפתחות דרמטית בחקירת הפרשה: "בימים האחרונים נעצרו לחקירה על ידי גורמי הביטחון צעירים החשודים בהשתייכות להתארגנות טרור יהודית ובביצוע פיגועי טרור" נמסר מהשב"כ בתחילת החודש. "במסגרת חקירות אלה נבדקים חשדות קונקרטיים סביב הפיגוע הקשה שאירע בכפר דומא. מהלכי החקירה מתבצעים תוך שיתוף פעולה בין שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. שאר פרטי החקירה, לרבות זהות העצורים הם תחת צו איסור פרסום", הובהר בהודעת השב"כ.



רק לפני שבוע העריך גורם ביטחוני בפני "מעריב אונליין" כי הרצח טרם פוענח אולם החקירה מתבצעת כל הזמן ובכל יום יש התקדמות נוספת. גורם ביטחוני מסר בעבר ל"מעריב אונליין" כי "אנחנו יודעים מי ביצע את הרצח אולם אין לנו ראיות הקושרות אותו. הם שותקים בחקירה ומגיעים מתודרכים היטב".



ח"כ איציק שמולי, יו"ר השדולה נגד תג מחיר בכנסת, אמר על רקע הפרסום כי "יש להעריך את השב"כ על כך, שלמרות רעשי הרקע שניסו גורמים אינטרסנטיים לייצר במטרה לשבש ולהפעיל לחץ פסול על החקירה, אנשיו פועלים בנחישות כדי להוציא את האמת לאור בנוגע לאירוע המתועב הזה. הטרור היהודי מהווה סכנה מוסרית וממשית על כולנו והיחס כלפיו צריך להיות בהתאם".



ח״כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) הגיב לפרסומים בדבר התפתחות החקירה: ״אין שום הצדקה להמשך החקירה ללא ידיעת הציבור את פרטיה. התמשכות ההליך בצורה זו מטרתה למרוח את הפרשה. מערכת אכיפת החוק הישראלית מונעת על ידי שיקולים פוליטיים ולאו דווקא ממניעים של עשיית צדק״.



עו"ד איתמר בן גביר התייחס לכך: "ההדלפה של שירות הביטחון הכללי על התקדמות בחקירת דומא היא ניסיון בוטה להכשיר את לב השופטים בדיון בבג"ץ להמשיך את העינויים שנעשים בנחקרים. אינני יודע אם יש התקדמות משמעותית אך הערכתי שאם הייתה התקדמות כזאת צו איסור המפגש היה מוסר והשב"כ לא היה מונע ממני לראות את מרשי, אם יש התקדמות אין טעם לאיסור מפגש עם עו"ד".



עו"ד בן גביר. צילום: אבשלום ששוני
עו"ד בן גביר. צילום: אבשלום ששוני