אחד העצורים בפרשת עבירות מין ושוחד במועצה האזורית מטה יהודה הוא ראש המועצה, משה דדון, שנעצר היום (שני) יחד עם 11 חשודים נוספים.



דדון חשוד בבעילת אישה מעל גיל 18 תוך ניצולה ובניסיון בעילה שלא בהסכמה. עוד חשוד דדון בשיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים, לקיחת שוחד וקבלת דבר במרמה. מעצרו הוארך בשמונה ימים.



מוקדם יותר היום עצרה המשטרה לפנות בוקר 12 חשודים ועיכבה שמונה נוספים בהם בכירים במועצת מטה יהודה בגין מעורבותם לכאורה בפרשה שעניינה שוחד, מרמה, עבירות מס ועבירות נלוות. שניים מהחשודים מעורבים גם בעבירות מין.



במהלך חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים התחקו החוקרים אחר מערכת מאורגנת היטב, אותה ניהל על פי החשד בכיר במועצה ביחד עם אחרים ואשר בנתה נורמה לפיה נהנים קבלנים ויזמים בהעדפה וקידום ענייניהם כל זאת בתמורה לשוחד.



עוד עולה כי המעורבים ביצעו על פי החשד עבירות מרמה, רישום כוזב, עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. במשטרה חוקרים חשד לפיו בעל החברה הקבלנית שנעצר גם הוא, מעורב גם הוא בעבירות מרמה ועבירות נוספות לחוק ההגבלים העסקיים. החקירה הסמויה העלתה חשד לפיו הבכיר במועצה ביצע שורה של עבירות מין במספר נשים.



בשעות הבוקר ערכו החוקרים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, תפסו מסמכים ומחשבים כמו גם במשרדי המועצה והחברה הקבלנית. במהלך החיפושים נתפסו רכוש וחשבונות בנק לצורכי חילוט.