עיריית תל אביב הודיעה היום (שלישי) על הקצאת חמישה מיליוני שקלים לסיוע כספי לעסקים המצויים בסמוך לעבודות הקמת תחנות הרכבת הקלה. עשרות בעלי עסקים התלוננו על ירידה חדה בהכנסות והיו שאף הזהירו שעסקיהם עומדים על סף קריסה.
 
בסמוך לאתרי עבודות הרכבת הקלה בצומת מעריב ובצומת יהודה הלוי-אלנבי, נראים נכסים ריקים, לאחר שבעלי עסקים נטשו את המקום, בשל הירידה בהכנסות. בעלי עסקים אף התארגנו לאחר תחילת העבודות בחודש אוגוסט ודרשו לקבל פיצוי מיוחד מהמדינה והעירייה. הם מחו בהפגנות סוערות ובתליית שלטי מחאה על חלונות הראווה.
במכתב שכתב אתמול ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, לראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הפנים והכלכלה ולשר התחבורה ישראל כץ, הוא ביקש שהממשלה תקדם סיוע כספי לבעלי העסקים המצויים בתוואי הרכבת הקלה.
 

חולדאי הודיע שבשלב הראשון, עיריית תל אביב-יפו תעמיד חמישה מיליון שקלים להקמת קרן שתפעל בפיקוח ציבורי ובהתאם לקריטריונים המבוססים על הנזקים והתוצאות העסקיות הקשורים לעבודות הרכבת הקלה.
חולדאי ציין עוד שהעירייה פועלת על מנת להקל על בעלי העסקים ובמסגרת זו בכוונתה להוביל ביחד עם כל הגורמים הנוגעים בדבר - משרדי הממשלה והערים השכנות - מדיניות ופעולות קונקרטיות על מנת לסייע לבעלי העסקים.
 
"לאחר שבעלי העסקים שיתפו בקשיים עימם הם מתמודדים, הוחלט לקדם הקמתה של קרן סיוע והעירייה תקצה לטובת העניין חמישה מיליון שקלים", אמר חולדאי, "מאחר ומדובר בפעולה המצריכה אישורים ושיתוף פעולה מצד משרדי הממשלה, נערכה פניה לראש הממשלה ולשר התחבורה על מנת לקחת חלק בהסדר".
הוא הודיע שבנוסף, העירייה תעמיד אנשי קשר מטעמה שילוו את העסקים ויסייעו למשיכת קהל לקוחות באמצעים שונים כולל הצבת שילוט ופרסום, התקנת תאורה וטיפול במדרכות וכן העירייה עמלה על קיומם של אירועי מכירות שונים אשר יסייעו לבעלי העסקים הפועלים בסמיכות לאתרי העבודה.
"אני מודע היטב לקשיים עימם מתמודדים בעלי העסקים כתוצאה מעבודות הקמת הרכבת הקלה. על אף שמדובר בפרויקט ממשלתי-לאומי, אנחנו כעירייה לא מתעלמים ממצוקות העסקים כתוצאה מהעבודות אשר יימשכו עוד זמן רב, ועושים מאמצים רבים כדי לסייע להם לצלוח את התקופה הזו", סיכם ראש עיריית תל אביב.