אביבית מרש, אחותו של רב סמל דניאל מרש שנהרג במבצע "צוק איתן" ביולי 2014, פרסמה לפני יומיים פוסט בפייסבוק ובו היא יוצאת נגד ארגון שוברים שתיקה. הפוסט נפתח במילים: "אני שוברת שתיקה, אני שוברת שתיקה בשם אחי" ובו כתבה: "אני לא יכולה יותר לשמוע איך מכפישים את החיילים שלנו".
 
 

אני שוברת שתיקה, אני שוברת שתיקה בשם אחילפני שנה וחצי איבדתי את אחי הקטן דניאל מרש במלחמת צוק איתן.אח שלי היה חובש קרב...

Posted by Avivit Marash on Tuesday, December 22, 2015

 

רס"ל דניאל מרש, לוחם שריון ב"עוצבת ברק" בן 22 מראשון לציון, נהרג מפגיעת פצצת מרגמה בשטח המועצה האזורית אשכול ב-31 ביולי. הוא הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו. דניאל הותיר אחריו אחות, אביבית, ושני אחים, ודים ודארן. דניאל השתחרר בחודש מרץ 2014, אולם נקרא למילואים במבצע "צוק איתן".

עוד כתבה מרש בפוסט שלה: "יש לנו את הצבא הכי הוגן והכי מוסרי שקיים בעולם, הצבא הכי חזק שצריך להגיד תודה על זה שהוא קיים. אם לא הצבא שלנו כבר לא היינו פה, ובזכות חיילים שנפלו ולחמו כמו אחי ועוד הרבה נופלים, כולנו פה חיים".
 

"אם היינו עושים סרטון הסתה"

כזכור, קמפיין "השתולים" של "אם תרצו" נגד עמותות שמאל כמו "שוברים שתיקה" ו"הוועד נגד עינויים" עורר סערה וגרר גל של גינויים, ואילו ארגון "שוברים שתיקה" פרסם בתגובה סרטון הנקרא "אם היינו עושים סרטון הסתה", כתגובה לסרטון של "אם תרצו" המגדיר את חברי הארגון כ"שתולים" ומאשים אותם בסיוע לטרור.

בסרטון של שוברים שתיקה מוצגת דמותו של יו"ר אם תרצו, מתן פלג, ומובאות טענות שונות בנוגע לתנועה, ובהן: אי החשיפה לגבי זהותם של חלק מהתורמים לה וציטוטים של הכומר ג'ון הייגי שתרם לאם תרצו בעבר וטען שאדולף היטלר מילא את רצון האל. כמו כן, נטען שפלג שיקר כשהאשים ארגוני שמאל בכך שהם ממומנים מכספי קרנות פלסטיניים.