האם ייתכן כי ג’ (שמה המלא שמור במערכת), אם חד־הורית (46) מרמת גן, תושלך ביום חמישי הקרוב לרחוב יחד עם ילדיה רק משום שיש לה שני ילדים ולא שלושה? חבר מועצת עיריית רמת גן, ליעד אילני, מנסה לסייע לה וטוען כי בפנייה שערך לוועדה הציבורית של משרד השיכון, “נאמר לי כי ג’ איננה זכאית לסיוע הנדרש, מאחר שהיא אינה עומדת בקריטריונים, בין היתר כי יש לה שני ילדים ולא שלושה, שזהו תנאי סף”.



בשיחה עם “מעריב־השבוע” סיפרה ג’ כי היא חיה בתקופה האחרונה בחשש שמא היא וילדיה, הבכור בן 16 והקטן בן 8.5, ימצאו עצמם ללא קורת גג בעוד כמה ימים: “בעל הדירה שלנו הוציא נגדי צו פינוי”, היא מספרת, “לפני שש שנים אביו של בני הגדול נפטר במפתיע והותיר אותי ללא דמי מזונות עבור הילד. גם האב של בני הנוסף לא משלם באופן שוטף את המזונות”.



המקרה של ג’ לא זר לרשויות הרווחה. זה תשע שנים שהיא מטופלת על ידי הגורמים השונים. ב־2007 הוכרזה כפושטת רגל, עובדה שמקשה עליה אף יותר, לטענתה, לשלם את החשבונות: “בשנים האחרונות נפצעתי שלוש פציעות קשות בבית וברחוב, ולכן אני אפילו לא יכולה לעבוד בצורה סדירה. אם לא אקבל עזרה, ילדי ואני נושלך לרחוב”.



חבר המועצה אילני מסביר כי אף על פי שמשרד השיכון החליט להגדיל בכמה מאות שקלים את הסיוע בשכר הדירה של ג’, “זה לא מספיק לסייע לה ולילדיה”.



סגן שר הבינוי והשיכון, ח"כ ז׳קי לוי, מסר בתגובה: "הוועדה הציבורית שדנה בשבוע שעבר בבקשתה של ג' לדיור ציבורי החליטה להגדיל את השתתפות המשרד בשכר דירתה בכ־830 שקל, כך שהיום עומד לרשותה סיוע כולל בשכר דירה של 2,000 שקל, חרף העובדה כי היא אינה עונה לכללי זכאות לדיור ציבורי הן מבחינת גודל משפחתה והן מבחינת מרכיב ההכנסה”.