ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני צפוי ייכנס היום (ראשון) לכלא לריצוי שמונה חודשי מאסר שנגזרו עליו לאחר שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים.



את השבת בילה ראש עיריית בת ים לשעבר עם בני משפחתו הקרובה. "זו חוויה שהייתי מעדיף שלא לחוות", אמר. "מה ההרגשה שלי?" שאל רטורית, "מה אתה חושב? זה אומנם חוויה רק לכמה חודשים, אבל הייתי מעדיף שלא לחוות אותה. עכשיו נפרדים מהמשפחה הקרובה ונערכים לקראת תחילת ריצוי העונש. נקווה שזה יחלוף מהר ככל שניתן ונגיע ליום השחרור כדי לחזור לחיי השגרה".



לחיאני יחל היום לרצות את עונשו בכלא חרמון שבצפון. לפני כחודש דחה בית המשפט העליון את בקשתו של לחיאני לערער בערכאה הגבוהה ביותר. זאת אחרי שבית המשפט המחוזי החמיר בעונשו וגזר עליו מאסר בפועל. נזכיר כי בתחילה הורשע לחיאני בבית משפט השלום ב־2014, והעונש שנגזר עליו הסתכם בעבודות שירות בלבד.



המדינה ערערה על העונש הקל אחרי שהגיעה עם לחיאני להסדר טיעון לגבי ההודאה בכתב האישום. בית המשפט המחוזי ברמלה קיבל את הערעור והשית עליו עונש מאסר בן שמונה חודשים.



לחיאני סירב להשלים עם כך, והגיש בקשה לקבלת רשות להגיש ערעור לעליון. אלא שבקשה זו, כאמור, נדחתה על ידי בית המשפט. בהחלטתם קבעו השופטים אליקים רובינשטיין ומני מזוז כי "על המערכת להוקיע שחיתות ציבורית".



השופט מזוז, שכיהן כיועץ המשפטי לממשלה בתקופת חקירות לחיאני, הדגיש כי "אלמלא הסדר הטיעון, ראוי היה עונש חמור בהרבה. משנחתם - נכון היה למצות את הדין עם המבקש קרוב לרף העליון של טווח הענישה שנקבע בהסדר".