נלחמים על כל תלמיד: משרד החינוך הודיע היום (ראשון) כי תלמיד שלא השיג ציון עובר ב-5 יח"ל (בשקלול שתי הבחינות והציון הסופי), יקבל תוספת של 20 נקודות ויעבור את הבחינה ב-4 יח"ל. במשרד מציינים, כי מדובר בעיקר בתלמידים שמתלבטים בין 5 יח"ל ל-4 יח"ל ומתוך שיקולי כדאיות ודאגה לעתידם חלקם בחרו "לרדת" ל-4 יח"ל.



עד היום, תלמיד שניגש לבחינה ב-5 יח"ל במתמטיקה, עבר את הבחינה הראשונה (806) בכיתה י"א, המיועדת לתלמידי ה-3 יחידות, ונכשל בבחינה השנייה (807), היה זכאי ל-3 יחידות לימוד בלבד שאינן מאפשרות קבלה ללימודי מדעים והנדסה באקדמיה.



תלמידים רבים נרתעו מהאתגר והעדיפו משיקולים שונים לוותר מראש על הבחינה השנייה ב-5 יח"ל (807), לטובת היבחנות ברמה של 4 יח"ל, אולם כעת, המשרד מעניק 'רשת ביטחון', והחל מבגרות הקיץ הקרובה, אם תלמיד הניגש לבחינה ב-5 יח"ל במתמטיקה, עבר את הבחינה הראשונה (806) ונכשל בשנייה (807) במידה והתלמיד קיבל בשקלול של שתי הבחינות והציון הסופי, ציון נמוך מ-55, תופעל רשת הביטחון, והוא ייהנה מתוספת של 20 נקודות בציון הבחינה, שתבטיח לו ציון עובר וזכאות ל-4 יח"ל. במידה והתלמיד יקבל ציון נמוך מ-35, רשת הביטחון לא תופעל ובמקרה זה הוא יהיו זכאי ל-3 יח"ל בלבד.



מנתוני המשרד עולה כי מדי שנה כ-15% מהתלמידים (כ-1500 תלמידים) מתקשים לסיים את המסלול בציון עובר (מעל 55) וחלקם נכשלים בשאלון 807. במצב זה, התלמידים מסיימים את לימודיהם עם זכאות ל-3 יח"ל ולמעשה השער ללימודי מדעים והנדסה באקדמיה נסגר בפניהם.



נרית כץ, המפמ"רית למתמטיקה, הוסיפה כי הצוות המקצועי שבחן את הנושא מצא כי תלמיד שקיבל ציון 40 בשאלון 807 שקול לתלמיד שקיבל ציון 60 בשאלון 805 של 4 יח"ל, שכן רמת הבחינה קשה יותר.



"בתקופה האחרונה אנחנו כבר רואים שינוי גדול בדרך להכפלת מספר הלומדים במגמת חמש יחידות מתמטיקה ועושים כעת צעד חשוב נוסף. זהו המשך לבונוס המוגדל של האוניברסיטאות של 35 נקודות לכל נבחן בחישוב הבגרות בחמש יחידות. המסר שלנו הוא פשוט: אנחנו נלחמים על כל תלמיד ומצמצמים את מרחב ההתלבטות בין ארבע יחידות לחמש יחידות , וזה עובד", מסר שר החינוך נפתלי בנט.