משרד החקלאות הודיע היום (ראשון) על התחלת יישומה של רפורמת הפיקוח המקיפה אי פעם בישראל על חוק צער בעלי חיים בתעשיית המזון מן החי. המשרד יחייב התקנה של כ-400 מצלמות פיקוח ב-50 בתי-מטבחיים ומשחטות ברחבי הארץ והיום הושק המכרז שהוציא המשרד לאספקת ציוד ההקלטה שיותקן במהלך השנה הקרובה ויעביר את התמונות לחדר בקרה שיוקם ביחידת השירותים הוטרינריים. 

מהמשרד נמסר: "נוכח אירועי העבר של התעללות בבעלי חיים במשחטות ובבתי המטבחיים, החליט משרד החקלאות על הצבת 'מצלמות חכמות' בכל אזור בו מטופלים בעלי החיים עד שחיטתם. מטרת המצלמות היא לפקח מרחוק על פעילות בתי המטבחיים והמשחטות בהיבטי השמירה על צער בעלי חיים ולתעדה, בנוסף ולא במקום מערך הפיקוח של המתקן עצמו.

"המצלמות יהוו גורם מרתיע בפני העובדים, שידעו כי הם מצולמים 24/7. אנו בטוחים כי התקנת המצלמות והפיקוח המרכזי יעזרו  למזער את סבל בעלי החיים". מנהל השירותים הוטרינריים, ד"ר נדב גלאון, הוסיף: "משרד החקלאות רואה בחומרה עבירות של התעללות בבעלי חיים, ונוהג כלפיהן באפס סובלנות. המשרד ימשיך לייעל את הפיקוח והאכיפה על חוק צער בעלי חיים, ולבצע פעולות שונות למיגור התופעה הן באמצעות אכיפה, והן באמצעות הסברה". 
בעמותות אנונימוס לזכויות בעלי חיים ותנו לחיות בירכו על המהלך ואמרו כי מדובר בצעד חשוב: "מדובר במפעלים שמטבעם כרוכים בהתעללות והרג, ותחקירים שביצענו הוכיחו כי אפילו הדרישות המינימליות של החוק אינן מיושמות בהם: מכות, בעיטות, וחשמול בשוקרים חשמליים הם דבר שבשגרה. אנו קוראים למשרד החקלאות לאפשר גישה לצילומים גם לנציגי ארגוני הגנת בעלי חיים, נוכח הכשל המתמשך של השירותים הוטרינריים באכיפת החוק".