משפט הרצח המזעזע של דפנה בר ציון ז"ל, בו נאשם בן זוגה, המוזיקאי אילן בן עמי, ממשיך להכות גלים. כזכור, לפני שלושה שבועות העיד במשפט בן עמי עצמו, וברגע השיא בעדות, טען שבר ציון ז"ל איימה עליו שתפרק את להקת "הברירה הטבעית" בה היה חבר, בכך שתחשוף שהוא קיים רומן עם יעל אופנבך, שהייתה בת-זוגו של סולן ומנהיג הלהקה שלמה בר.


איריס קול ראיינה אתמול ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את שלמה בר, ושמעה ממנו התייחסות ראשונה לעדות: "זה כל כך קרוב וכל כך פצע פתוח שלא נסגר. אני חווה עכשיו את הזעזועים האלה, ואני באמצע דברים שאני צריך לברר אותם, לדעת איפה אני נמצא פה בסיפור הזה. קשה לי לדבר כשאני בתוך הסיפור עצמו, זה פגע בכולם".


"היהדות טוענת שאם אתה לא מתייסר, אתה לא עולה מדרגה", המשיך בר. "אני התייסרתי משך שנים, ואני מרגיש שיצאתי מייסורים גדולים מאוד, בעקבות כל מה שקרה מסביבי, כל המהפכות האלה. ברוך השם, אני מרגיש יותר מאמין, יותר עם תקווה. כשאדם הולך עם תמימותו הוא לא נפגע, זה הכל".

הפסקתי לבקר אותו", ענה בר לשאלה, האם הוא עדיין דורש בשלומו של אילן, שעצור עד תום ההליכים המשפטיים. "אני לא מסכים עם מה שהוא עושה", ציין.

על תובנותיו מהפרשה הוסיף בר: "הבנתי שכל אדם בפוטנציה, פוטנציאלית הוא רוצח. כי למה בא הקדוש ברוך הוא ואמר 'אל תרצח'? כי הוא לא נתן לנו את השיפוט הזה, 'אנחנו הומאנים'. ההומאניות הכי גדולה, התזמורת הכי גדולה, האמנות הכי מפוארת, שם נולד היטלר. אז מה? זאת אומרת שאדם הוא גם שטן, והוא צריך מגבלות, הוא צריך שישימו לו גבולות, ומי שלא שם גבולות לעצמו אז הוא נבלע, הוא נבלע, בתוך האופל. זה ככה זה החיים".

ערך: אסף נבו