כ-300 מבכירי תעשיית ההיי טק, האקדמיה, העסקים והרפואה של העיר חיפה לקחו חלק בפורום המיוחד שהקים ח"כ אראל מרגלית וראש עיריית חיפה, יונה יהב. המטרה: הפיכת חיפה למוקד חדשנות בינלאומי בתחום המיכשור הרפואי והמוליכים למחצה  ויצירת אלפי מקומות עבודה חדשים בעיר . לאחר ההצלחות בהקמת פארק הסייבר בבאר שבע, רובע המדיה בירושלים ומיזם המדיקל פוד בגליל,  חבר ח"כ אראל מרגלית יזם מיזם כלכלי חדש בחיפה.

"מדינת ישראל מתעלמת מחיפה, וחיפה לא צריכה להסתכל כלפי תל אביב, אלא כלפי הצפון ולהפוך לבירת הצפון. לחיפה יש את כל הכלים, כל התנאים להפוך למוקד כלכלי בינלאומי בתחום המכשור הרפואי ותחום הסמיקונדקטור. האקו-סיסטם של העיר משלב מצד אחד את האקדמיה, את בתי החולים, ומצד שני את תעשיות ההיי טק והתעשיות הבטחוניות שמייצרות הון אנושי שאין בהרבה מקומות בארץ", אמר ח"כ אראל מרגלית. " אנחנו נביא לחיפה השקעות פרטיות בתחום המוליכים למחצה ובתחום המיכשור הרפואי.  כבר היום אנו רואים הצלחות חיפאיות עולמיות בתחון המיכשור הרפואי, ורק השבוע חתם הצבא האמריקאי על הסכם דרמטי עם חברת  ReWalk הישראלית שנוסדה בחיפה ומייצרת התקן מיוחד לנכים המאפשר להם ללכת".
 
בכירי הטכניון ויזמים רבים שהשתתפו בכנס טענו כי העולם הולך לעבור שינוי בתחום המוליכים למחצה, כי אין מקום יותר על הסיליקון, וחיפה יכולה להוביל את המהפכה הזו. היזם דדי פרלמוטר שהציג משנתו בכנס חיזק את הבחירה בתחומים אלה לעיר והדגיש: "סמיקונדוקטור הוא אבן הבניין של המהפכה הדיגטלית והא הבסיס לכל עולם המחשוב, תקשורת ומחשוב ענן.  חברות הענק הגדולות באזור מעסיקות אלפי עובדים, רובם בתעשיית הסמיקונדוקטור. השילוב שלהן עם הטכניון, וגיוס החברות הבינלאומיות מכשירות את הקרקע ליצירת מוקד עולמי בתחום. הידע והיכולת קיימים, לזה צריך להוסיף אקו סיסטם תומך מצד העיר והמדינה. צריך להבין נוצר חלל בתחום הסמיקונדוקטור. כיום כמעט אין חברות חדשות בתחום. נוצרה הזדמנות עסקית בעקבות הוואקום העולמי. לדעתנו תחום הסמיקונדקטור הוא הזדמנות עסקית ואנו מתכוונים להשקיע".
 
גם תחום המכשור הרפואי, כמנוע צמיחה לעיר,  קיבל תמיכה מבכירי התעשייה. רפי ביאר, מנכל רמב"ם בירך על היוזמה וציין כי "בחיפה יש חיבור ייחודי בעולם: בין הרפואה, הטכנולוגיה והתעשייה - הכל בעיר אחת. כל העולם מסתכל על מהפכת הרפואה הטכנולוגית שנבנית בחיפה ועלינו להמשיך להשקיע בתחום המכשור הרפואי כאן, גם ברמה הלאומית וגם ברמה העולמית".

נשיא פילפס ישראל, גוידו פרדו רוקאס , שנשא דברים אמר:  "היתרון התחרותי של העיר הזו הוא הטכניון, הרבה מהיזמים יצאו מהטכניון, בזכות כך שלמדו על הטכנולוגיה המתקדמת בעולם. ההמצאות הקרדיולוגיות הגדולות בעולם נולדו בישראל. המרכבים ברורים, העיר צריכה להיבנות סביב תעשיית מדעי החיים. פארק מדעי החיים שהוקם בעיר הוא אכסניה מושלמת לתעשיות המכשור הרפואי, והמוליכים למחצה.  יחד עם המת"מ שמייצר ידע  פיתוח והון אנושי מהבולטים במדינה".  כמו כן העביר פרדו רוקאס, ביקורת על מדיניות הממשלה שלא מייצרת הטבות לחברות לעבור לחיפה: "אין שום הטבה. ביום שחיפה תהפוך לאזור פיתוח א המהפכה תקרה מעצמה".