המחאה נגד שרת המשפטים, איילת שקד וחוק העמותות בקרב מרצים באוניברסיטה העברית בירושלים מתפשטת. היום (שלישי) הגיע פרופסור אלון הראל, מרצה למשפטים, לשיעור משפטים לתלמידי שנה ראשונה כשהוא נושא שלט ובו כתוב: "שתול".

"רוב הסטודנטים צחקו מהעניין, למרות שיש כאלה שחושבים שזהו ניצול של הבמה האקדמית להפצת דעות של מרצה", הגיב אחד התלמידים שנכח בשיעור למחווה. התלמידים אף דיווחו שהפרופסור הודיע כי הוא טס להרצות במדינה זרה ואז הוא הוסיף כדי "לקבל כסף זר".

"הבנתי שכתוצאה מחוק העמותות עלי לשאת שלטים", הסביר ל"מעריב" פרופסור הראל. "האקט הזה מתייחס להתנגדותי לתיוג. זהו חוק נפשע, שמבטא הלך רוח שקיים במדינה. אני חושב שזה חוק רע, ומציע לגברת שקד לרדת ממנו". עוד הוסיף המרצה כי אינו מזדהה עם שום מחנה.

מדוברת שרת המשפטים לא נמסרה תגובה.

מהאוניברסיטה העברית נמסר כי "הנושא ייבדק על ידי האוניברסיטה. חל איסור להביע עמדות פוליטיות בשיעורים. במידה והובעה עמדה פוליטית, יינקטו צעדי משמעת נגד המרצה".

אתמול פורסם כי שני מרצים אחרים באוניברסיטה, עמירם גולדבלום ועופר כסיף, תקפו בחריפות את שרת המשפטים בפייסבוק. גולדבלום כתב כי "ידיה של שקד מלאות בדם" ואילו כסיף טען כי היא "חלאה ניאו נאצית". 

לאחר חשיפת הפרטים והמקרה, החליטה השרה שקד להגיש תלונה במשטרה כנגד השניים בחשד להסתה ואמרה: "נחצה בבוטות הקו העדין בין חופש הביטוי לחופש השיסוי וזוהם השיח הציבורי. אני בטוחה שרשויות אכיפת החוק יטפלו במקרה בצורה הראויה".