אצלנו בארץ יש לנו קושי להודות למישהו ואם זה כרוך בנסיעה ארוכה אז ברב המקרים זה הופך לבלתי אפשרי, אבל אם צריך להגיע מסינגפור רק כדי להגיע תודה לרופא, בואו נודה, שזה בהחלט רגע יוצא דופן.



ג'ייסון טאן, תייר מסינגפור ניצל מחיידק טורף אחרי ניתוח מורכב ועשה את כל הדרך מסינגפור רק כדי להודות לרופא שניתח אותו. טאן שהבין כי חייו ניצלו לפני שנתיים לא התעצל והפתיע את רופאו בארץ כדי להוקיר לו תודה אישית.



ואכן לפני מספר ימים ציפתה לד"ר אלכס קונסטנטינובסקי, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי פוריה, הפתעה מרגשת. טאן שנותח בדצמבר 2013 , הגיע לקראת חג המולד של 2015 כדי להודות למנתח ולצוות המחלקה וטיפול נמרץ שהצילו את חייו!



ג'ייסון סבל מסוג של חיידק טורף שמתפשט מאד מהר. "לפני שנתיים ניתחתי אותו באופן דחוף ביותר", נזכר ד"ר קונסטנטינובסקי. "הוא הגיע למיון בשוק שנגרם בשל זיהום חמור - והוא היה בסכנת חיים ממשית. החיידק תקף אותו במהלך הטיסה הארוכה מבנגקוק וכנראה שהחיידק חדר דרך פצע קטן והתפשט במהירות. הוא הגיע למיון במצב מאד קשה. הניתוח היה מורכב, ולאחריו הוא אושפז לתקופה של שבועיים להתאוששות בטיפול נמרץ ובמחלקה האורולוגית".



ד"ר קונסטנטינובסקי הוסיף כי בחודשים שחלפו הוא ניסה לאתר את התייר בסינגפור ולשאול לשלומו אך ללא הצלחה. "השבוע ציפתה לי הפתעה כשג'ייסון ומשפחתו נכנסו למחלקה. הביקור היה מאד מרגש הוא ביקש להודות לצוות על הצלת חייו לקראת חג המולד".



המנתח ציין כי מדובר במצבים שאחוזי התמותה בהם מגיעים ל70%! וכל עיכוב בהגעה לביה"ח רק מוריד את סיכויי ההישרדות של המטופל .