בקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל מודים היום (רביעי) כי בזכות הפרסום הבלעדי ב"מעריב אונליין" באשר לעוול שנגרם לדב, ניצול שואה בן 74 מחיפה, בחודש שעבר על ידי מנהלת אחת מחנויות רשת "אופטיקה הלפרין", עשרות ניצולי שואה עניים יקבלו זוגות משקפיים חדשים. לא, לא מהרשת כי אם מאזרחים טובים שקראו את הכתבה.



לאחר פרסום הכתבה ב"מעריב אונליין" פנתה מערכת התכנית "אורלי וגיא" בערוץ 10 להנהלת רשת "אופטיקה הלפרין" ורק לאחר פנייתם הוחזר לדב במלואו סכום המקדמה השמן ששילם על המשקפיים שלכאורה הזמין אבל שמעולם לא קנה משום שלא יכול היה לעמוד במחירם. אבל בזאת לא תם ונשלם הסיפור. אזרחים שפנו לרשת בזעם על הפרסום נתקלו בהכחשת העובדות על ידה ובסירובה לנקוט בכל צעד נוסף לטובת העניין.



ד' שהיא בת להורים ניצולי שואה, התעניינה במשרדי הקרן לאחר הפרסום, האם ישנם אנשים נוספים דוגמת דב שסיפורו הופיע בכתבה, הזקוקים למשקפיים וידם אינה משגת. בבירור שנערך עלה כי כמאה ניצולי שואה נזקקים שלהם מסייעת הקרן, נמצאים בתור וממתינים לעזרי ראייה. ד' תרמה מייד סכום של 5,000 שקלים שיסייע לכמחצית מהם לקבל משקפיים בטווח הזמן המיידי. בקרן מספרים על אזרחים נוספים שהודיעו כי בכוונתם לתרום בעקבות הכתבה, כדי למלא את הצורך כולו.



הסיבה לעלות המוזלת יחסית היא התגייסותה לנושא של רשת אחרת בעקבות הכתבה. ניצולי שואה מקבלים את המשקפיים חינם, עלות המשקפיים (קרוב ורחוק) עבור הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל הינה 100 שקליים למשקפיים, כולל הבדיקה, שהם מחיר עלות באדיבות מחלקת האופטיקה של רשת סופר-פארם.