רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו אמורה להגיע היום למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 כדי להיחקר באזהרה בפרשת מעונות ראש הממשלה.
 
נתניהו, שניסתה באמצעות פרקליטה להימנע מהחקירה, תתבקש לענות על כמה שאלות. בין השאר היא תישאל על הזמנת קבלנים למעונות ראש הממשלה, לרבות החשמלאי אבי פחימה, מידידיה של משפחת נתניהו, שעבד במעון וזכה על פי החשד לתעריפים מיוחדים.
 
כבר לפני חודשים רבים ביקשו ניצב רוני ריטמן, ראש להב 433, וניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, את האישור לחקור את רעיית ראש הממשלה, אולם ההחלטה התעכבה בנסיבות שונות.
 

לפני כשבועיים אישר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בהמלצת פרקליט המדינה שי ניצן, לחקור את הגברת נתניהו. זאת אחרי שיחה שקיים עם פרקליטה, שניסה לבטל את הזימון.
 
את התלונה נגד שרה נתניהו הגיש אב הבית במעון, מני נפתלי. הוא הגיע למשרדי יאח"ה, מסר חומרים לבדיקה ודרש לפתוח בחקירה. תחילה החליטו ביאח"ה שאין מקום לפתוח בחקירה. גם לאחר שנפתלי העביר חומרים נוספים, ההערכה בקרב גורמים בכירים במשטרה, לרבות המפכ"ל היוצא רב־ניצב בדימוס יוחנן דנינו, הייתה שאין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד רעיית ראש הממשלה.  אולם לאחר שהחקירה נכנסה להילוך גבוה, התברר כי נדרשת חקירתה של נתניהו באזהרה - והחל ההליך לאשר את חקירתה.
 
חקירת פרשת מעונות ראש הממשלה החלה בעקבות הנחיית היועץ המשפטי לממשלה,  לאחר שקיבל לידיו את דוח מבקר המדינה, יוסף שפירא.
 
על פי החשד, הוצאות פרטיות של משפחת נתניהו במעון הרשמי של ראש הממשלה בירושלים ובמעון הפרטי בקיסריה הוסוו כהוצאות ציבוריות ומומנו על חשבון קופת המדינה.
 
מבקר המדינה כתב בדוח מיוחד שפורסם בפברואר כי עלה חשד שהוצאות פרטיות של משפחת נתניהו מומנו בשיטתיות מקופת המדינה.
 
אחד החשדות נגע להעסקתו של החשמלאי אבי פחימה, מקורב לבני הזוג נתניהו וחבר במרכז הליכוד, שהועסק לכאורה במעון הפרטי בקיסריה, אף שנאסר להעסיקו בשל זיקתו הפוליטית. עלתה גם טענה שהוא הועסק לכאורה בשבתות וביום כיפור, אף שבפועל זה לא קרה.
 
עדותן של שתי עובדות במעון ראש הממשלה הביאה למפנה בחקירה ונבדק חשד לכאורה שהמדינה שילמה לנותני שירות במעונם של בני הזוג בקיסריה, כאילו היו קשורים למעון הרשמי בירושלים. בין ההוצאות שנבדקו היו רכישת רהיטי גן.
 
"הוצאות הכלכלה של ראש הממשלה, משפחתו ואורחיו במעון הרשמי בירושלים לא עלו בקנה אחד עם עקרונות היסוד של מידתיות, סבירות, חיסכון ויעילות", קבע מבקר המדינה בדוח שהוביל לפתיחת החקירה.