פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, סטודנטים במקצועות אלה, רנטגנאים, תומכים ועמיתים ממקצועות הטיפול מתכנסים בשעה זו (שישי) ליד בניין עיריית תל אביב להפגנת מחאה נגד הסכם השכר המעודכן למגזר הציבורי שנחתם בשבוע שעבר בין הממשלה להסתדרות. 



התנועות המארגנות את המחאה הן של העובדים הצעירים והסטודנטים במקצועות הטיפול שיוצאים לא רק נגד הממשלה אלא גם נגד ההסתדרות והארגונים היציגים שלהם בתוכה והם מוסרים: "לא נסכים להשלים עם ההסכם שנחתם מעל ראשינו ולא מייצג נאמנה את דרישות ורצונות העובדים והעובדות בשטח במקצועות אלו. ההסכם שעתיד להיחתם רשמית ביום ראשון אינו הסכם 'היסטורי' כדברי השר כחלון ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן. זהו הסכם שמהווה תעודת עניות לממשלה ולהסתדרות ביחסם לעובדים בעלי השכר הנמוך והוא פוגע בזכות הציבור לחיי רווחה ובריאות ולקבלת טיפול מקצועי, איכותי, במימון המדינה".



הפגנת עו"סים ליד עיריית ת"א. צילום: עתידנו, למען עתיד העבודה הסוציאלית
הפגנת עו"סים ליד עיריית ת"א. צילום: עתידנו, למען עתיד העבודה הסוציאלית



ענבל חרמוני, חברת הנהגת תנועת "עתידנו" מסבירה: "במציאות של ממשלה אשר מרחיבה את הפערים החברתיים והכלכליים ופוגעת באופן מתמיד,  וכחלק ממדיניות ברורה, במעמד העובדים בישראל, מוטלת חובה יתרה על ארגון העובדים הגדול במדינה לעמוד בפרץ ולהיות הבלם למדיניות פוגענית זו. לצערנו, הסכם השכר שסגרה ההסתדרות עם האוצר, אינו מהווה את הבלם הרצוי ובוודאי שאינו מהווה בשורה, לא עבור העובדות הסוציאליות ולא עבור כלל מעמד העובדים בישראל. אנו  נמשיך להיאבק על זכויותינו ולפעול למען עבודה מאורגנת חזקה, סולידרית ולוחמנית וההפגנה הזו היא חלק ממאבק זה".



יו"ר תנועת "עו"סים שינוי" ,עתליה רגב אמרה כי "דור העתיד של העובדים הסוציאליים לא מוכן להתפשר על תנאי ההעסקה וגם לא על חוקי המשחק. לא נעבור בשתיקה על ההסכם המבזה וגם לא על ההתנהלות האטומה של הממשלה וההסתדרות שדווקא הם אמורים לפעול למען השירות הציבורי". 



רפאל ג'אן, דובר "תנועת המאבק למען הפסיכולוגיה הציבורית", הוסיף: "שכר הפסיכולוגים לא עודכן למעלה מעשר שנים. לא נשתוק על שחיקת השכר שלנו, לא ניתן לאוצר להפוך אותנו לפסיכולוגים בגרוש, ולא ניתן שיידחקו אותנו בכוח לקליניקות הפרטיות. שכר ראוי לפסיכולוגים יביא ליותר פסיכולוגים במערכת הציבורית, וישמור על טיפולים ללא עלות לטובת כלל הציבור".



המפגינים הבוקר. צילום: עתידנו, למען עתיד העבודה הסוציאלית
המפגינים הבוקר. צילום: עתידנו, למען עתיד העבודה הסוציאלית



המחאה המשותפת היא ביוזמת התנועות: "עתידנו למען עתיד העבודה הסוציאלית בישראל", עמותת "עו"סים שינוי" למען עתיד העבודה הסוציאלית ומדינת הרווחה בישראל, תנועת המאבק למען הפסיכולוגיה הציבורית וקבוצת "הרנטגנאים דורשים שכר הוגן" וזו פעם ראשונה שהתנועות חוברות יחד למאבק על תנאי העסקתם.



מארגני ההפגנה מזהירים: "לא נשב ב'שקט תעשייתי' עוד כמה שנים. לא ניתן למשרד האוצר לעשות 'הפרד ומשול' בין עובדים, כוחנו הוא באחדותנו. אנו קוראות וקוראים ליתר העובדים והציבור הרחב להצטרף לדרישה המשותפת - לא לפירורים, לא לשקט תעשייתי - כן לפרנסה בכבוד, ולחיי רווחה ובריאות הולמים".



כזכור, שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן סיכמו כי לראשונה תוספות השכר יינתנו באופן דיפרנציאלי. 50% מהתוספת תינתן באופן שקלי ו-50% באופן אחוזי. ההסכם אמור להביא לצמצום הפערים בין מקבלי המשכורות הנמוכות לגבוהות במגזר הציבורי, כך שמקבלי השכר הנמוך יקבלו תוספת גבוהה משבעה אחוזים וחצי.