אלון בקל ז"ל בן ה-26 הוא אחד משני הנרצחים בפיגוע הירי הקשה שאירע אתמול בשעות הצהריים בתל אביב. בשלב זה טרם נתפס המחבל שביצע את הפיגוע, ההערכות הן כי המחבל מסתתר, לא מין הנמנע כי מסייע מילט אותו מתל אביב.



בקל ז"ל היה מנהל בפאב "הסמטא", בו ביצע המחבל את הירי, ועבר לגור בתל אביב רבתי לפני שלושה חודשים בלבד. הוא ניהל חשבון פעיל ברשת הפייסבוק, והביע בפוסטים שפרסם את אהבתו למדינה ואת כאבו ממותם של חללי צה"ל הרבים. 



באחד מהסטטוסים שפרסם בחודש אפריל השנה, בסמוך ליום הזיכרון לחללי צה"ל, כתב: "23,320 זה המספר הבלתי נקלט של אותם ואותן גיבורים וגיבורות שנתנו את החיים שלהם בשביל שאנחנו נוכל לחיות כאן. כאן, בארץ ישראל. אותה ארץ אחת, יחידה ומיוחדת. אותה ארץ שחיים בה אנשים מכל הסוגים,הגזעים והמינים. אותה ארץ שיש לנו רק אחת כמוה ונעשה ה-כ-ל למענה. זאת אותה ארץ שמלאה בטוב וברע, שיש בה מי שצועק על דייל שימכור לו שוקולד, שיש בה מי שחותך את כולם ברמזור, את זה שידפוק לך את האוטו ולא ישאיר פתק ועוד שלל דוגמאות לישראלי הפחות יפה. ויש בה, אנשים אשר נותנים את כל כולם למענה. את אלה שנותנים יד לחלש, שמחפשים לעשות את הטוב בכל דרכיהם, שעושים ימים כלילות ומתכננים מה ואיך לעשות שיהיה פה יותר טוב לכולנו. בשביל אותם גיבורים ובשביל אותה הארץ, אנחנו נתייצב בכל פעם ונעשה את 'ההכי טוב' שלנו בכל קריאה למילואים, גם שזה לא 'בא טוב' לפעמים, בשביל שנהיה הכי מוכנים ומאומנים למערכה הבאה. כשתבוא. מי ייתן ועד ליום הזיכרון הבא לא יתווסף אפילו עוד שם אחד לרשימת הגיבורים היותר מדי ארוכה הזאת. זמן לקום, להצדיע ולזכור את כולם".



 

23,320 זה המספר הבלתי נקלט של אותם ואותן גיבורים וגיבורות שנתנו את החיים שלהם בשביל שאנחנו נוכל לחיות כאן. כאן, בארץ ישר...

Posted by Alon Bakal on Tuesday, April 21, 2015


בסטטוס נוסף שפרסם במאי 2014, כתב בקל ז"ל, שהיה בשירותו הצבאי לוחם בחטיבת גולנו: "כבכל שנה, גם השנה, זמן לעצור הכל ולהגיד להם תודה. להיות גולנצ'יק, זה לקלל את הגשם והבוץ של עכשיו, אבל להתעקש לצאת למארב בלילה. להתקשר לאמא להרגיע,  ולהגיד לאבא ש 'לא נכון' אתה בבית שמש ולא בבית לחם.


זה להבין את פחד האזרחים, בלי לדעת אם הם מבינים את הפחד שלך. זה לא לתת למה שאתה להפריע למי שאתה יכול להיות. הקרקע ספוגה בדם, ואנחנו כאן בשבילכם,לביטחונכם. אוהבים את האנשים, אוהבים את המולדת. נשבעים נצח לירושלים, כי להיות גולנצ'יק זה קודם כל להיות בן אדם".




 

כבכל שנה,גם השנה,זמן לעצור הכל ולהגיד להם תודה.להיות גולנצ'יק, זה לקלל את הגשם והבוץ של עכשיו, אבל להתעקש לצאת למארב ...

Posted by Alon Bakal on Sunday, May 4, 2014




נתן מכל הלב: בקל ז"ל התנדב בארגון לתת


בקל ז"ל, היה רכז מתנדבים בארגון "לתת". במבצעי איסוף מזון ארציים הוא בחר לקחת אחריות, לגייס מתנדבים ולהפעיל אותם באתרי הפעילות באזור השרון. ב"לתת" מספרים היום כי כי "כל מי שפגש בו מספר על בחור מלא כריזמה, תמיד עם חיוך ונתינה אינסופית. מלח הארץ".



עוד נמסר היום מהארגון כי "ארגון לתת מרכין ראש ומשתתף בצער משפחת בקל". ערן וינטרוב, מנכ"ל לתת אמר אמש: |אני מניח שאלון רצה לתת מעצמו ולהתנדב מכיוון שהוא היה טוב לב, היה לו אכפת והוא האמין בערבות הדדית, בסובלנות, סולידריות חברתית, נתינה לאחר ואהבת חינם. הרוצח השפל שלקח את חייו מייצג בדיוק את ההיפך - רוע, אלימות, טירוף, קיצוניות, שנאת חינם. עצוב לכולנו היום, אבל נמשיך להאמין שהטוב יגבר על הרע, ולפעול בהתאם לערכים שיאפשרו לנו לחיות בחברה טובה יותר. ממש כפי שפעל אלון. שולחים חיבוק וניחומים כנים למשפחה".