"את זה המשא, לא יכולה לשאת... היום מטמינים את האוצר היקר ביותר שלי", כך כתבה היום (ראשון) בפייסבוק, אמו של אלון בקל, שנרצח בפיגוע בתל אביב ביום שישי בפאב "הסמטא" בו עבד כמנהל משמרת. הלווייתו תתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין בכרמיאל.



האב דוד סיפר על אלון מוקדם יותר בקבוצת הפייסבוק "גולני 51", בה אלון היה חבר: "אלון תמיד היה במרכז העניינים, תמיד התבלט בחברה, היתה בו נתינה אין סופית. הוא היה מלא שמחת חיים, תמיד היה לו אור בעיניים. הקליע פגע בלב הזהב הענק שלו". עוד הוא אמר "לא היה יום שהוא לא היה פותח בשיחת בוקר טוב לאמא שלו. אם היינו מדברים איתו עכשיו, כולכם כבר הייתם אומרים עליו 'וואו'. הוא תמיד היה מרכז השיחה, פותח את העיניים הגדולות שלו ומושך את כולם אליו. זה היה אלון".



כזכור, בפיגוע נרצחו שני בני אדם, אלון בקל ושמעון רואימי ושמונה אנשים נפצעו. אחר המחבל מתבצעות סריקות בכל אזור גוש דן והיום היה חשד שהוא נמצא בבת ים והחיפושים התמקדו שם, אך לבסוף הוא לא נמצא. בתוך כך, אחיו של המחבל חשוד בסיוע לרצח ובשעות הצהריים הוא יובא לבית המשפט המחוזי בחיפה, לצורך דיון בערעור שהגישו עורך דינו ובני משפחתו. במערכת הביטחון מיהרו לפנות לבית המשפט בבקשה לדחות את דבר הערעור מחשש ל"איבוד זמן יקר בחקירה". העברת העצור לבית המשפט והחזרתו גוזלים זמן יקר שלהערכת גורמי ביטחון נועד לבזבז זמן של החוקרים עם האח שחשוד בסיוע לרצח בכוונה תחילה.



 

את זה המשא, לא יכולה לשאת...היוםמטמינים את האוצר היקר ביותר שלי

Posted by ‎ניצה בקל‎ on Saturday, January 2, 2016


זהות החשוד נודעה לאחר שאביו זיהה את תמונתו בטלוויזיה והתקשר לכוחות הביטחון. האב נלקח לחקירה בשב"כ, בה סיפר לשוטרים כי קיבל לביתו שיחת טלפון אנונימית בה המתקשר אמר לו לבדוק אם האקדח אותו הוא מחזיק ברישיון כעובד בחברת אבטחה נמצא בביתו. האב בדק ומצא את האקדח, אולם אז הבין כי ייתכן ובנו זה שהתקשר אליו והסגיר את זהותו למשטרה. "אני אזרח ישראל, שומר חוק. שמעתי שבני עשה מה שעשה אך לא חינכתי אותו כך, אני מצטער. הגעתי למשטרה וסייעתי לזרועות הביטחון. לא ציפיתי שבני יעשה דבר כזה", אמר האב. "אני מביע צער בפני משפחות ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לכל הפצועים".



אתמול כוחות הביטחון החרימו את מחשבו האישי של המחבל. בני משפחתו סיפרו ל"מעריב", כי כוחות הביטחון פשטו על הבית, ערכו חיפוש מקיף ולאחר מכן החרימו את המחשב, בניסיון לדלות ממנו פרטים אודות הרקע לפיגוע, ואם היה קשור לארגוני טרור. אחד מבני המשפחה אמר כי "מה שעשה הצעיר הוא מעשה אינדיבידואלי שאינו מייצג את המשפחה, ולא מייצג אדם מלבד הוא עצמו. הוא היה בטיפול נפשי". בית המשפחה הפך למקום לעלייה לרגל של תושבים מעארה וגם מהיישוב ערערה הסמוך, שרצו לדעת פרטים נוספים על המפגע. "רצינו לעמוד לצד המשפחה", אמר אחד מהם. "זוהי שעה קשה עבור כולנו. אנחנו לא מאמינים שארגונים אסלאמיים או נטיות דתיות הם שגרמו לפיגוע. מדובר במעשה של יחיד שאינו מצביע על הכלל. אביו מתנדב במשטרה, ולא יכול להיות שהוא היה מאמין שדבר כזה עלול לקרות לו".