המחבל שביצע את פיגוע הירי בבר הסימטה בתל אביב, נשאת מלחם, עומד מאחורי רצח נהג המונית אמין שעאבן מרמלה שגופתו נמצאה מושלכת על חולות באזור מלון מנדרין. על פי החשד מיד אחרי הירי שביצע לעבר יושבי הבר ברחוב דיזנגוף, בו נרצחו אלון בקל ושמעון רואימי, המחבל פתח במנוסה ועלה על מונית. בשלב מסוים חיסל את נהג המונית והשליך את גופתו באזור המלון, ונטש את המונית בשלב מאוחר יותר בדרך נמיר בתל אביב.



אמו של אלון בקל: "לא יכולה לשאת את המשא"



במקביל לחיפושים ולמאמצים להתחקות אחר עקבותיו של המחבל, עורכים בצמרת המשטרה ישיבות והערכות מצב במטרה לגבש דרך ולספק כיווני חקירה אל מול כיווני ההימלטות של המחבל הנבדקים בקפידה.



המחבל במנוסתו השאיר לא מעט סימני דרך כמו למשל מכשיר הטלפון אותו השליך או שמט בצפון תל אביב בחצר בית משותף. כזכור, תלמידה שחזרה הביתה גילתה את המכשיר בשביל המוביל לביתה ואספה אותו. בשבת כשהותר לפרסם את שמו של המחבל הבין אביה של התלמידה כי הנייד שייך למי שעומד מאחורי ביצוע הפיגוע בדיזנגוף ומיהר להזעיק את המשטרה. באמצעות המכשיר הנייד הגיעו חוקרי המשטרה גם אל בניין משותף שבו הועסק מלחם על ידי קבלן בעבודות שיפוצים וכן אל גורמים נוספים איתם היה בקשר בימים האחרונים.



מלחם מבוקש על ידי כוחות הביטחון וכל מידע קטן כגדול מקפיץ כוחות מתוגברים של המשטרה והשב"כ שמבחינתם מציאתו תשיב להם מהכבוד שנשמט להם בימים האחרונים בין הידיים. יש הטוענים אפילו, כי מידת המקצועיות של המשטרה בתקופתו של המפכ"ל החדש רנ"צ רוני אלשייך עומדת כעת במבחן השעה.