ארבעה ימים לאחר הפיגוע הקטלני ברחוב דיזנגוף, בו נרצחו שני צעירים, למשטרה אין עדיין קצה חוט שיוביל ללכידתו של המחבל נשאת מוחמד עלי מלחם, שביצע את הפיגוע הקשה. היום (שני) הצטרפו כוחות צה"ל על מנת לסייע לשוטרים ולימ"מ. בין הכוחות נמצאים גם אנשי יחידת עוקץ, יחידת הכלבנים. הם גוייסו במטרה להתחקות אחר נתיב הבריחה שלו. לצורך כך אף הובאו חפצים אישיים של המחבל מביתו.



בתוך כך, שר האוצר משה כחלון, הורה הערב על המשך תקצוב האבטחה במוסדות החינוך ברחבי הארץ עד השעה 16:00. ההוראה של שר האוצר תהיה תקפה עד להודעה חדשה והכסף יועבר דרך המשרד לביטחון פנים לרשויות המקומיות. ממשרד האוצר נמסר כי כל רשות שתבחר להמשיך ולתגבר את מוסדות החינוך שלה, תוכל לעשות זאת ותקבל את ההחזר כנגד ביצוע ההנחיה.


‎Posted by ‎facebook

מצוד בבת ים אחר המחבל מהפיגוע בתל אביב

היורה מתל אביב מתחיל במסע ההרג
הלילה ביקש מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך את עזרת הצבא במצוד אחר המחבל, והיום כבר נראו ברחובות תל אביב לוחמים וכלבנים מיחידת עוקץ של צה"ל. במשטרה ובשב"כ החליטו להכניס את החיפושים להילוך ממוקד יותר בעקבות אלפי הודעות שזרמו למוקד 100 של המטרה ובחלק מהמקרים מאשרים שהמידע הוביל לחיפושים משמעותיים.

לוחמי יחידת העוקץ הובאו בין היתר כדי לחפש אחר המחבל באתרים, במידה והוא אכן שם קץ לחייו ובעיקר הובאו הלוחמים והכלבים במטרה לנסות ולעלות על נתיב הבריחה שלו. לצורך כך נלקחו מביתו של המחבל פריטים אישיים שלו. 
 

גורמים המעורים בחקירה סיפרו כי אם המחבל עדיין בחיים יתכן מאוד כי הוא הכין מקום מסתור מראש, מצויד בציוד חם ומזן ושתייה. היום פרסמו החוקרים שתי תמונות נוספות של המחבל, עדכניות יותר, תמונות שהועברו לכלל השוטרים שמחפשים אחריו. בנוסף החליטו בשב"כ להמשיך ולהפעיל לחץ על בני משפחתו במטרה לנסות ולדלות מידע מהם ובמקביל להבהיר למחבל כי משפחתו לא תנוח עד אשר הוא יסגיר את עצמו.  

אביו של המחבל קרא לבנו להסגיר עצמו 

בינתיים, גל השמועות בפרשה מעלה את סף הלחץ וההיסטריה בתל אביב. אנשים מעבירים מידעים שגויים דרך קבוצות הווטסאפ, דבר שלא עוזר להוריד את סף החרדה. גורמים במשטרה נמצאים בשתיקה תקשורתית, בגלל ההוראה בנושא של המפכ"ל הטרי רוני אלשיך. המשטרה מכונסת בתוך עצמה בימים אלו. זה נראה כאילו הפעילות שלה מפוצלת. מחד, פעילות יזומה לפי מידע מודיעיני, ומאידך, פעילות מכוונת לפי קריאות מוקד של אנשים שמטלפנים למשטרה ומוסרים מידע. 

היום גינה אביו של המחבל, מוחמד מלחם, את בנו וקרא לו להסגיר את עצמו. "אני מגנה בחריפות את המקרה הזה מהרבה סיבות כי זה לא הנהלים שלנו לבצע טרור או פיגוע במדינת ישראל", אמר האב. 



האב פנה לבנו בשפה הערבית ואמר: "תתקשר אליי ונסדיר את העניינים, אני אודה לך מאוד על כך. אם אתה לא רוצה לעשות את זה - בקש עזרה מחבר". בפנייה לכוחות הביטחון הוסיף האב: "אנו יחד יכולים להגיע לפתרון כי המצב הזה קשה וחריג. אני פוחד שעוד אנשים יפגעו לכן אל תבנו עליי בלבד שאביא לכם את הילד, ביחד נגיע למה שאנו רוצים". מלחם ביקש למסור החלמה מהירה לנפגעים ואמר כי הוא משתתף בצער משפחות ההרוגים.



בתוך כך ניצב בדימוס במשטרת ישראל, אריה עמית, מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה תחת פיקודו מפכ"ל המשטרה הטרי רוני אלשיך, במצוד הנמשך כבר ארבעה ימים אחרי המחבל הנמלט מפיגוע הירי בתל אביב.



"משטרה לא יכולה לתפקד בלי שיתוף הציבור. בכלל בכלל לא. אחד התפקידים החשובים של מפקדי המשטרה הוא לטעת תחושת ביטחון ורוגע בקרב הציבור ביום יום ועוד יותר בעתות מצוקה", הסביר עמית והוסיף: "עושים זאת באמצעות הופעת בכירי המפקדים בתקשורת ככל שנידרש".



הבוקר אף פורסמה תמונה עדכנית של נשאת מוחמד עלי מלחם. במוצאי השבת האחרונה, יום אחרי פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תתפרסם תמונה עדכנית של המחבל הנמלט - והבוקר היא אכן פורסמה, בזמן שהמשטרה מבקשת את עזרת הציבור במציאתו אך קוראת גם לא להפר את השגרה.



מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה גדולים פועלים כל העת לאיתורו של הרוצח שביצע את פיגוע הירי בת"א. נכון לעכשיו אין שינוי בהנחיות לכלל הציבור - המשיכו בשגרת חייכם בכל רחבי הארץ, תוך גילוי ערנות. דווחו לנו על כל חשד, אנו ערוכים באופן מתוגבר לטיפול בדיווחים הרבים במוקדי החירום".