שלושה ימים לאחר שנמלט נשאת מלחם, המחבל שביצע את פיגוע הירי בבר הסמטא ברחוב דיזינגוף בתל אביב, מרשה לעצמו בעל עסק סמוך לחשוף ב"מעריב אונליין" לראשונה כי הוא וארבעה נוספים היו מטרה חיה למחבל, שזיהה כי הם עוקבים אחריו.
 
בהתרגשות רבה הוא מתאר: "אני ועוד שני אנשים רדפנו אחריו ומאוחר יותר הצטרפו שני אנשים מהשיטור העירוני ואדם שנשא נשק על אזרחי. בשלב הזה, אחרי שראינו אותו עוזב, דלקנו אחריו". לאחר מכן הביע את דעתו לגבי התנהגותו של מלחם: "לעניות דעתי, המחבל תכנן את האירוע מראש. דפוסי ההתנהגות שלו מוכיחים כי הוא בנה נתיב בריחה. הוא ידע בדיוק לאן הוא רץ, לכיוון גורדון וימינה, שמאלה בהרשנברג. בצומת עם גוטליב הדבקנו אותו והוא פשוט חזר אחורה, כיוון אלינו את הנשק, ואז התכופפנו מאחורי מכונית וצעקנו למי יש עליו נשק. זה הרגע שבו איבדנו עמו קשר עין והוא נעלם".
 
מה גרם לכם לעקוב אחריו?

"יש באזור זה הרבה גני ילדים ופעוטונים. אנחנו גרים שם, ופחדנו שיהיה שם טבח".
 

אין קצה חוט

החיפושים הקדחתניים אחר עקבותיו של המחבל כבר נמשכים לתוך היממה השלישית. אולם, למשטרה ולכוחות הביטחון אין עדיין מידע על אודות מיקומו. "למשטרה אין קצה חוט שיוביל אל המחבל ונכון לשלב זה, אנחנו מגששים באפלה", אמר גורם במשטרה.
 
אתמול, צורפו לחיפושים ולהיערכות המוגברת יחידות מיוחדות הממוקמות במבנים מובילים באזור רמת אביב ג' ובצפון תל אביב. על פניו, נראה כי לצד הפעילות המבצעית היזומה שמתבססת על מידע מודיעיני שנאסף, מתקיימות מאות ואפילו אלפי קריאות מוקד 100 של המשטרה ביממה. תושבים לחוצים וחרדים מדווחים על כל שבב מידע או חשש, והכוחות מוקפצים פעם אחר פעם לזירות הנחשדות, אך חוזרים בידיים ריקות.
 
תושבים באזור חלוקים בדעותיהם על התנהלות המשטרה מאז שקרה הפיגוע. בצד אלה המצדדים במשטרה, ישנם גם המקטרגים. אזרח אחד הביע את דעתו ואמר כי "לצערי, אנחנו עדים לכשל מערכתי לא מבוטל. השוטרים בשטח עושים עבודה נפלאה, אבל קבלת ההחלטות היתה שגויה. הסגירה ההרמטית של האזור ושילוב היחידות המיוחדות נעשו באיחור וזה ייחקר בהמשך, ללא ספק. יש פה לא מעט כשלים אבל כעת הזמן הוא להשיג את המטרה ולהביא ללכידתו של המחבל".