כוונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפעול להגבלת עוצמת הקול של המואזינים במסגדים, מכעיסה את חליל אלבאז, מואזין במסגד של תל שבע, שמצהיר על נאמנות למדינה. רינה מצליח עימתה אותו אתמול בתכניתה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם חבר הכנסת מיקי זוהר התומך בהצעה. "אנחנו יודעים לכבד חופש דת ופולחן, אבל גם את החופש של האחר לשקט בשעות המנוחה", אמר ח"כ זוהר. "יש כל מיני שיטות לקרוא לאנשים לתפילה. אין שום אמרה בקוראן שמחייבת את הווליום העצום שמשמיע הרמקול של המואזין. אני גם לא בטוח שבאזורים שבהם מושמע הרעש הזה", הוסיף זוהר.





"אל תגיד רעש", קטע אותו המואזין אלבאז. "זו קריאה לתפילה. תכבד את דת האסלאם. האופנה החדשה היא שכל חבר כנסת חדש שמגיע, אומר בואו נכה במוסלמים. אתמול ראש הממשלה קרא לזה 'הרעש'. תתנצלו". זוהר השיב כי "מה שמפריע לי זה הווליום שמעיר אנשים לפנות בוקר ומפריע בערב".המואזין אלבאז ענה לו: "ברוך השם שאני לא חי במדינת נתניהו, סמוטריץ', שקד ובן-גביר. קריאת המואזין היתה יותר מאלף שנה לפני נתניהו וחבורתו והיא תישאר גם אחריהם. אנחנו תמיד דואגים להוריד את הווליום. אני מרצה בבתי כנסת, ביקרתי באושוויץ, אשתי הדליקה משואה לתפארת מדינת ישראל. הבת שלי שירתה שנתיים בשירות לאומי, הבן עומד להתגייס לצה"ל. אנחנו אזרחים שווים במדינה הזאת, וראש הממשלה אמר ביום הבחירות שהערבים נוהרים לקלפי".

רינה מצליח הפנתה שאלה לח"כ זוהר ואמרה: "נושא המואזינים הוא עניין לרשויות מקומיות. למה צריך חוק, ולמה לקשור בין זה לבין הפיגוע בדיזנגוף, מה הקשר". הח"כ השיב: "שמעתי את כל הטענות כלפי ראש הממשלה על הדברים שאמר בדיזנגוף, וזה אבסורד. יומיים קודם הוא אישר תקציב של 15 מיליארד שקל לטובת הציבור הערבי שהוא חלק מהמדינה. אנחנו רוצים נאמנות למדינה, זה הכל. ערביי ישראל לא עושים לנו טובה בזה שהם נאמנים למדינה שלנו. מי שלא רוצה להיות נאמן למדינה, שיחפש מדינה אחרת, ואנחנו נתעקש על נאמנות".

המואזין אלבאז: "אני נאמן למדינה. דווקא בימים קשים אלה, שבן עוולה, רוצח מתועב, רצח שני יהודים וערבי, אתם מחפשים אותנו. האחיין שלי 25 שנה בצבא קבע ומגן עליך, ולעומתו מיליון וחצי חרדים בכלל לא מכירים בקיומה של המדינה. אני לא גאה בדעות שלך ובמחשבות שלך. מה אתה רוצה, שיצעקו במסגדים 'אני נאמן למדינת ישראל'?". ח"כ זוהר השיב: "תצעקו, רק תורידו את הווליום".