ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, אחיו, איש עסקים וקבלן בנייה גדול נעצרו היום (שלישי) בבוקר על ידי המשטרה בחשד לשורה של עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון. לאחר מכן, הוארך מעצרו של שמעוני בשבוע. לשמעוני, מייחסת המשטרה גם חשד לאונס. בבית המשפט תיאר נציג המשטרה את הקשר בין ראש העיר לאחרים בפרשה. "מדובר בפרשה חמורה של עבירות מין ששזורות בשוחד. שמעוני חשוד שלקח שוחד מבעלי אינטרסים, והם משלמים לנשים בהן נעשו לכאורה העבירות עבור שתיקתן".



מהחקירה הסמויה שהתנהלה במהלך החודשים האחרונים עלה החשד לפיו ראש העיר ניהל ביחד עם המעורבים האחרים מערכת משומנת שבה קידם את ענייניהם של הקבלן , היטיב עמו במתן אישורים להקמת פרויקטים בנייה גדולים וכן סייע לאנשי העסקים המעורבים לרבות קרוב משפחתו וזאת בתמורה לקבלת שוחד.



שמעוני חשוד כי אנס בעבר את מי שעבדה איתו במקום העבודה הקודם שלו וזאת אף התכוונה להתלונן נגדו בגין אותם מעשים. בניסיון להציל את עורו, חתם עמה על הסכם שעיקרו קניית שתיקתה במאות אלפי שקלים. במשטרה מעריכים כי חלק ניכר מהכספים ששילם ראש העיר אשקלון לקורבן העבירה הועברו מהקבלן שזכה כאמור להטבות מפליגות מצדו של הבכיר. ידוע כי למשטרה הגיעו יותר מתלונה אחת של אישה אשר טענה בפני החוקרים כי נפלה קורבן לעבירות מין על ידי שמעוני.



היום בבוקר פשטו צוותים של המשטרה ורשויות המס על בתי החשודים ומשרדיהם, ביצעו את מעצרם וערכו חיפושים הן בבתים והן במשרדיהם. כמו כן ערכו החוקרים חיפוש במשרדי עיריית אשקלון ונטלו משם מחשבים ומסמכים הקושרים את ראש העיר כביכול לחשדות המיוחסים לו.



שורה של פרשיות שחיתות


האירוע הזה נוסף לשרשרת חקירות בנושאים דומים במספר עיריות ברחבי הארץ, זאת כאשר לפני כשבוע ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני החל לרצות עונשו בגין עבירות הפרת אמונים. 



לפני מספר שבועות נחשפה פרשה דומה של חשד לעבירות שוחד ומין במועצה האזורית מטה יהודה שבאזור ירושלים. המשטרה עצרה 12 חשודים בהם בכירים במועצת מטה יהודה בגין מעורבותם לכאורה בפרשה שעניינה שוחד, מרמה, עבירות מס ועבירות נלוות. שניים מהחשודים ביניהם בכיר מאד במועצה, מעורבים גם בעבירות מין.



במהלך חקירה סמויה התחקו החוקרים אחר מערכת מסועפת, אותה ניהל על פי החשד בכיר במועצה ביחד עם אחרים ואשר בנתה נורמה לפיה בתמורה לשוחד נהנים קבלנים ויזמים מהעדפה וקידום ענייניהם. עוד עולה כי המעורבים ביצעו על פי החשד עבירות מרמה, רישום כוזב, עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. במשטרה חקרו חשד לפיו בעל החברה הקבלנית שנעצר גם הוא, מעורב גם הוא בעבירות מרמה ועבירות נוספות לחוק ההגבלים העסקיים. החקירה הסמויה העלתה חשד לפיו הבכיר במועצה ביצע שורה של עבירות מין במספר נשים. 

בתחילת החודש הקודם נעצר בכיר בעיריית ראש העין בהאשמות דומות: גם הוא נחשד בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון.