היא החלה את דרכה כפתרון לחרב הסגירה שהניף הרמטכ"ל, אהוד ברק, על תחנת הרדיו הצבאית, גלי צה"ל. ברק הבטיח למפקד התחנה, משה שלונסקי, כי יאפשר לה לפעול אם ימצא לה מקור הכנסות חיצוני. שלונסקי מצא את הכסף ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים ובשיתוף הפעולה עם חברת פלאפון. מרגע זה, המסוק כבר ריחף מעל כבישי גוש דן, ואמיר אשר הנעים לכולם את הפקק.

השיר הראשון שנוגן בגלגלצ הוא, כמה סמלי, סע לאט, של אריק איינשטיין. אחריו הגיע שרשרת אין סופית כמעט של להיטים. הכל במטרה לכבוש את לבבותיהם של ישראלים רבים ככל האפשר שישמחו להעביר את הפקק עם המוזיקה המוכרת והאהובה עליהם.

ההתחלה הייתה קשה. אחוזי ההאזנה לגלגלצ הצעירה היו נמוכים במיוחד והרדיו האזורי, שגלגלצ הוקמה במיוחד כדי למנוע זליגת מאזינים מתחנת האם אליו, הפסידה בקרב. אבל בצבא כמו בצבא, הכל מתחלק לשלשות, והפרק השני בחייה של התחנה כבר בישר את העתיד לבוא.

בימים אלה, בחלק השלישי של חייה, גלגלצ היא התחנה המושמעת בישראל והיא כבר חלק בלתי נפרד משגרת הנסיעה של רובנו. גם שיטת הפלייסליסט, הידועה לשמצה, הצליחה לעמוד בפני המבחן המשפטי שהזדמן לה בבג"צ. אך הדרמה הגדולה, כך נראה, עוד לפנינו. שרת התרבות, מירי רגב, מבקשת לשנות את שיטת בחירת השירים בתחנה במטרה לאפשר ליותר אמנים ישראלים ולמגוון סגנונות רחב יותר להישמע במסגרת שידורי התחנה.