עורך הדין נחמיה פיינבלט, המייצג את בני משפחת המחבל נשאת, שוחח הבוקר עם ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". משעל שאל את עורך הדין על שיחת הטלפון אותה חשף, שהתקיימה בין המחבל לאביו, ופיינבלט ענה: "לא אתייחס לשום דבר כזה, לא אאשר ולא אכחיש. מה שנאמר כבר נאמר ומעבר לזה התבקשתי לא לדבר על זה, ואני לא רוצה לעבור על החוק. אני מפחד מהחוק".



משעל התעניין לדעת מי ביקש מעורך הדין לשתוק, ופיינבלט השיב: "המבין יבין. לא רוצה לעבור על החוק, אז המבין יבין. מה שאני ובני המשפחה יודעים - יודעים גם בשירות הביטחון. לא הוסתר מהם שום דבר. ההערכה של אבי המשפחה, שאותה הוא מסר לגורמים המוסמכים, היא שהמפגע ברח לשטחים. יש לו סיבות להעריך את זה, הערכה שמבוססת על היכרויות שאני לא יכול לפרט אותן. המשטרה מקבלת את ההערכה שלו וגם הדבר הזה נבדק".



משעל תהה מדוע האב נעצר בחשד לסיוע לרצח, אם הוא משתף פעולה, ועו"ד פיינבלט ענה: "אני לא רוצה במצבי להרגיז יותר מדי את שירות הביטחון, אבל אני חושב ששירות הביטחון במצוקה. הוא לא מצליח לאתר אדם ולשים אותו תחת ידיו, במדינת ישראל, לאור היום, לא מצליח לאתר אותו, זה דבר מדהים. הגוף החזק הזה מנסה בכל האמצעים וכשהוא לא מצליח הוא משתמש בכלים שיש לו, שהם מוגבלים. אחד הכלים הוא מעצר, שלפעמים יכול לסייע להפעיל לחץ על המפגע, על הבורח, שבני משפחתו סובלים מאוד מהדבר הזה".



"מעצר לפעמים יכול להוליד איזה פרט, שלא חלילה הוסתר בזדון, אבל אנשים פתאום תחת לחץ נזכרים, או שצץ פרט שבהתחלה נראה לא רלוונטי ופתאום שירות הביטחון מוצא בו עניין", המשיך עורך הדין. "לכן הם משתמשים בכלי הזה, שמא הוא יוליד איזה משהו. אבל זה לא מראיות של ממש. עובדה שהשב"כ ביקש הארכת מעצר של 12 ימים בחשדות לסיוע לרצח וסיוע לאחר רצח, ובית המשפט אישר להם רק יומיים, ונשאר להם למעשה רק יום אחד לחקור אותו. מכל הפרטים שאני רואה אני מרכיב פאזל שאין ראיות".



ערך: אסף נבו