דרמה באוניברסיטת חיפה: התרומה הגדולה ביותר שקיבלה אוניברסיטת חיפה בגובה של 40 מיליון שקלים, זו מתנת הפרישה של נשיא האוניברסיטה עמוס שפירא ערב עזיבתו את התפקיד. התרומה היוצאת דופן בגודלה תאפשר להקים עשרות מעבדות וחדרי מחקר במטרה להחזיר חוקרים לישראל ולקדם את החינוך האקדמי. בתמורה לתרומה, הפקולטה למדעי החברה תקרא מעתה על שם פול והרטה עמיר.



התורם עמיר סיפר: "כשהגעתי לישראל בשנת 1946, חיפה הייתה המקום הראשון אליו הגעתי. תמיד האמנתי שפיתוח הצפון הוא בעל חשיבות עליונה. זו הסיבה לקשר המיוחד שלנו עם אוניברסיטת חיפה". התרומה הנוכחית היא הגדולה ביותר שאוניברסיטת חיפה קיבלה והיא תסייע לפתח בצורה משמעותית את המחקר וההוראה האקדמיים בפקולטה למדעי החברה. הודות לתרומתם, יתווספו ארבע קומות חדשות לבניין הפקולטה, וייקלטו חוקרים חדשים, ביניהם מדענים חוזרים, לחוגים השונים. בנוסף, למעבדות החדשות יוקמו גם 100 כיתות לימוד חדשות, חדרים לסגל חדש, לדוקטורנטים, לסגל זוטר ועוד.



פול והרטה עמיר עם עמוס שפירא. צילום: אוניברסיטת חיפה
פול והרטה עמיר עם עמוס שפירא. צילום: אוניברסיטת חיפה



בטקס חגיגי קראה אוניברסיטת חיפה את הפקולטה למדעי החברה על שם ידידי האוניברסיטה פול והרטה עמיר. עמיר הוא איש עסקים מלוס אנג'לס ששרד את השואה כילד. הקשר של פול והרטה עמיר עם מדינת ישראל בכלל ועם אוניברסיטת חיפה בפרט הוא רב שנים. בני הזוג תרמו בעבר לאוניברסיטת חיפה לטובת הקמת המשכן לאמנויות, לקליטת מדענים חוזרים, עבור מלגות לסטודנטים מצטיינים, פרויקטים שונים במרכז לחקר הביטחון הלאומי ועוד.


לדבריו של שפירא, נשיא האוניברסיטה היוצא: "הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת חיפה היא אחת הטובות בישראל. בזכות התרומה הנדיבה של פול והרטה עמיר נוכל להפוך להיות מצטיינים אף יותר".