הוסר החשש מאובדן ההישג של השמירה על חוף פלמחים כגן לאומי. ביטול תכנית הבנייה של כפר הנופש בחוף מלפני שנה ישאר בתוקף. בעקבות פנייתם של הארגונים "מגמה ירוקה", החברה להגנת הטבע ו"אדם, טבע ודין" מאתמול לשר האוצר משה כחלון בה התריעו כי אם המדינה לא תפצה את היזם עד יום ראשון הקרוב, תתבטל החלטת מוסדות התכנון על הכרזת החוף כגן לאומי - הגיעו הערב השר להגנת הסביבה, אבי גבאי ויו"ר מפלגתו השר כחלון, לפתרון שישאיר את חוף פלמחים פתוח לציבור.



על פי הסיכום שנקבע, רשות הטבע והגנים שתכריז על החוף כגן לאומי תיתן שיפוי כספי לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. המשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל והקרן לשטחים פתוחים יגבו את הרשות במידה ויהיה צורך במימוש השיפוי הכספי ליזם.



השר גבאי אמר הערב: "חופי הים שייכים לציבור - וכך זה. אני שמח שבעזרת שר האוצר, משה כחלון, הצלחנו להגיע לפתרון שישאיר את חוף פלמחים בידי הציבור." ביממה האחרונה החתימה החברה להגנת הטבע כ-800 ישראלים על עצומה שנשלחה ללשכת שר האוצר בנושא.



מעמותת אדם טבע ודין נמסר: "אנו מברכים את השר להגנת הסביבה ושר האוצר על פעילותם המיידית והנחושה לשם הצלת חוף פלמחים. שוב הוכח ששיתוף הפעולה בין תושבים, ארגונים והשר להגנת הסביבה הכרחי לשם שמירה על נכסי הטבע השייכים לכולנו. אדם טבע ודין תפעל במרץ לשם תיקון חוק החופים שעשרות חופים נוספים המאוימים על ידי תכניות בנייה הרסניות יוחזרו לידי הציבור".