יותר מחודש לאחר ששוחרר מהכלא המצרי והוחזר לישראל, עודה טראבין סיפר היום (חמישי) לחדשות ערוץ 10 כי בכוונתו לתבוע את המדינה בסכום של 15 מיליון שקלים, מיליון שקלים על כל שנה בה נכלא במצרים. 



לפני 15 שנה נעצר טראבין במצרים ונידון למאסר ממושך באשמת ריגול לטובת ישראל. לאורך כל תקופת מאסרו, כך הוא טוען בראיון, איש בישראל לא דאג או נלחם לשחרורו. "אני רוצה לישון אבל כל המחשבות דופקות לי בראש כמו מכת חשמל", סיפר על מצבו הקשה. 

טראבין סיפר גם תקופת המאסר הממושכת בכלא המצרי, שכללה עינויים. "לקחו אותי ושמו לי כיסוי עיניים ואזיקים. הקצין בא אליי ואמר לך: "אתה המרגל הישראלי. היו קושרים לי את שני הידיים למיטה ונותנים לי מכות חשמל". הוא סיפר כי "ישבתי לבד בחדר בלי שירותים 15 שנה, במשך שבוע לא ראיתי שמש. פעם בשבוע מוציאים אותך לסיבוב של חצי שעה". הוא הוסיף  כי בתאו "לא היה אוויר בקיץ, הרבה אנשים מתים שם ממחלות". 
 
טראבין סיפר כי הוא מאוכזב מהשלטונות בישראל: "אף אחד לא בא לשאול אותי מה קרה, כאילו לא הייתי שם בכלל". בימים אלה הוא מגבש עם עורכי דינו תביעה נגד המדינה בדרישה שיכירו בו ויפצו אותו על חמש עשרה שנים אבודות. "אני דורש מהמדינה 15 מיליון שקלים - מיליון שקל על כל שנה במעצר. אין לי בית, כל הכסף של המשפחה שלי היה בשביל האוכל שלי בכלא"