המחבל שביצע את פיגוע הירי בדיזנגוף, נשאת מלחם, נורה ונהרג במהלך חילופי ירי היום (שישי) בדיוק שבוע לאחר ביצוע האירוע הקשה שבו נרצחו אלון בקל ושמעון רואימי. תגובותיהם של ראש הממשלה ושרי הממשלה לא איחרו לבוא: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את המשטרה, השב״כ וכוחות הימ״מ, שפעלו ללא לאות, בשיטתיות ובמקצועיות עד לאיתור ונטרול המחבל.



השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מסר כי "אני מודה לכוחות המשטרה, לוחמי הימ״מ, מג״ב, שב״כ, צה״ל וכל מי שלקח חלק במאמץ הגדול לאתר את המחבל הנפשע שביצע את הפיגוע בשבוע שעבר בדיזנגוף. מאז הפיגוע כוחותינו עבדו יומם וליל והפכו אבן אחר אבן בכל מקום על מנת לאתר את המחבל, ואני שמח שהיום המאמץ הגדול נשא פרי. נמשיך להילחם בטרור בכל העוצמה".



שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר כי "חיסולו של המחבל נשאת מלחם מוכיח פעם נוספת, כי מדינת ישראל תרדוף עד חורמה אחר דורשי רעתה בכל מקום, בתוך המדינה, לאורך גבולותיה ואף הרחק מהם - ותניח עליהם את ידה. זו המחויבות שלנו לביטחונם של אזרחי ישראל. אני מברך את כוחות הביטחון - משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי ושאר העוסקים במלאכה".



דובר המשטרה ותקשורת שב״כ סיכם את האירוע ואמר כי בפעילות נחושה ומאומצת של כוחות מיוחדים של המשטרה והשב"כ, הודות לריכוז מאמצים מודיעיניים, חקירתיים ומבצעיים מסביב לשעון, אותר המחבל במבנה בערערה. המחבל יצא מן המבנה, תוך שהוא יורה לעבר הכוחות ומיד נורה ונהרג. אין נפגעים לכוחותינו.



"אינתיפאדה שלישית"


שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שיבח את שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל על פעילותם הנחושה לאיתור וחיסול המחבל. לדבריו, "בטחון ישראל נמצא בידיים טובות. מי שירים יד על אזרחי מדינת ישראל ומי שיסייע לו ישלמו את מלוא המחיר".



יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיב לדבר חיסולו של המחבל: "כוחות הביטחון הוכיחו היום פעם נוספת שהם יעשו הכל כדי שאזרחי ישראל יוכלו לישון בשקט. אני מברך את השב"כ והמשטרה על מבצע יוצא דופן, כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל צריך לדעת שדמו בראשו".



הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז-אדין אלקסאם, פרסמה פוסט בחשבון הטוויטר שלה, ובו נכתב כי "חיסול נשאת מלחם אינו הסוף, הזמן הקרוב יוכיח זאת". עוד נכתב הביטוי בפוסט "אינתיפאדה שלישית".



בתוך כך, הערוץ הראשון דיווח כי מתקיימות הערב הפגנות בערערה לאחר חיסול המחבל.