משפחתו של המפגע נשאת מלחם, המחבל האחראי לפיגוע הירי בדיזנגוף אשר חוסל אתמול (שישי), פתחה אתמול סוכת אבלים קטנה בכפר ערערה בוואדי עארה, וקיבלה את פניהם של בני המשפחה והידידים, אשר סירבו להגיב על חיסולו על ידי כוחות הביטחון של בן המשפחה. "אנחנו לא יודעים מה הסיבות שגרמו לנשאת לצאת לפיגוע הירי", אמר בן משפחתו אחמד מלחם. "היינו מעדיפים שיישאר בחיים, כדי להבין מה גרם לו להרוג אנשים". היום נחשפו תמונות מדירת המסתור בה התגורר נשאת מלחם. 



"אנו מקווים שהאמת תצא לאור, במיוחד כאשר ישנם כאלו שמנסים להציג את הארוע על רקע לאומי. יש לבדוק את כל האפשרויות, כולל הפלילי", הוסיף אחיו. "אנו רוצים שהעניינים יחזרו למסלולם ולחזור לשיגרת חיינו. החלטנו במשפחה לפתוח סוכת אבלים קטנה כדי לקבל את פני המנחמים, ואילו בהלווייה ישתתפו רק מספר מצומצם של בני משפחה". 



ג'מעאן שעבאן, אחיו של נהג המונית אמין, שנרצח בפיגוע, אמר ל"מעריב השבוע": "כל אחד וגורלו. שניהם נהרגו באותו יום ובאותה שעה, ולקחו את סודם עימם". שעבאן סיפר, כי בני משפחת מלחם ניסו ליצור עימם קשר אך הם סירבו לקבל את השיחה. "פנינו למשטרה כדי לקבל את הסרט שבמעגל סגור במונית, מאחר והוא השתמש במונית חדשה עם מצלמה במעגל סגור, כראוי למונית שעובדת עם נמל התעופה בן גוריון. הוא נסע משדה התעופה לתל אביב, במה שהתברר כנסיעה האחרונה בחייו", אמר. "אנחנו אמורים לקבל את הסרטון ב-29 בחודש, כפי שהחליט בית המשפט – ועד אז אנו לא נחליט מה יהיה לגבי העתיד".



איימן (42) היה נשוי לשלוש נשים ואב ל-12 ילדים. האח סיפר, כי "ביום שישי בצהריים אשתו דיברה איתו, כאשר לפתע הטלפון התנתק. אחרי כעשרים דקות התקשר מישהו מהמשטרה ואמר, כי הרכב שלכם מפריע בדרך, באיזור תל ברוך. אמרנו לשוטר, כי 20 שנה הוא כבר נהג מונית ומעולם לא השאיר אותה כך. השוטר ניגש למונית ולא חזר. התקשרנו אליו שוב, והוא לא ענה. גם איימן לא ענה. רק בתשע בלילה קיבלנו הודעה על כך שהוא נרצח".



לדברי האח, מיום שישי, יום הפיגוע, ועד יום חמישי, אף איש משטרה לא בא להודיע למשפחה שהוא נרצח בפיגוע. "בני המשפחה שמעה על כך מהתקשורת", סיפר ג'מעאן. "אני לא יודע מדוע הם עשו את זה. אף נציג ממשלתי לא בא לנחם אותנו, כמו שבאו לנחם את הנרצחים היהודים. המשטרה סיפרה לנו, כי הוא נורה מאותו כלי נשק בו השתמש הרוצח. אנחנו נמתין בסבלנות, עד שיציגו בפנינו את הסרטון, הממצאים והראיות שהוא אכן נרצח על ידי המפגע".