הלוויתו של המחבל שביצע את הפיגוע הקטלני ברחוב דיזנגוף בתל אביב, נשאת מלחם, תתקיים הבוקר (ראשון) בשעה 09:00 בכפר ערערה בוואדי עארה. משפחתו של מלחם הודיעה כי בהלוויה ישתתפו מספר מצומצם של בני משפחה, וזאת בשל רצונם לשמור על פרופיל נמוך ולחזור לשגרת חייהם. לכן, ביקשו במשפחה מהציבור שלא להגיע להלוויה. 



בתוך כך, עו"ד של אביו ואחיו של המחבל, עו"ד נחמי פיינבלט, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי "יש הסכמה מהשב"כ לשחרר אותם עוד היום". לדבריו, ההחלטה עוד לא הוצגה בפני השופט,, אך ישנה הסכמה של השב"כ לצעד. לטענתו, "השב"כ מבין שמטרת המשפחה הייתה למצוא את מלחם ולא להסתיר אותו" 



ראש המועצה המקומית עארה-ערערה, מודר יונס, טען הבוקר בראיון לרשת ב', כי "איש בכפר לא ידע היכן מסתתר המחבל נשאת מלחם".

 

בראיון לאתר האינטרנט "בוקרא" אמר יונס כי יוסקו המסקנות בעקבות הסתתרותו של מלחם בכפר. הוא הוסיף כי הגינוי שפורסם בעקבות הפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב לא היה מס שפתיים בלבד, וכי מדובר בגינוי מוחלט של מעשי הרצח. מודר יונס ציין כי במגזר הערבי הזהירו, שיבוא היום שבו ייעשה שימוש בנשק לא חוקי מחוץ למגזר, והאשים את הממשלה באחריות לתופעה של נשק לא חוקי, לטענתו, התופעה לא טופלה מעולם. 

הבוקר פרסם ערוץ 10 כי כשעה ו-40 דקות בלבד לאחר שביצע את הפיגוע הרצחני בפאב "הסימטא"  ברחוב דיזנגוף בבתל אביב, הספיק המחבל להגיע לדירת המסתור הראשונה שלו בערערה. לפי המידע שהגיע לחדשות 10, מיד לאחר שרצח את נהג המונית אמין שעבאן, נטש מלחם את המונית, מצא כלי רכב אחר ואיתו הגיע לערערה.
 
"יש לבדוק את כל האפשרויות, כולל הפלילי"

משפחתו של מלחם פתחה ביום שישי, לאחר שחוסל על ידי כוחות הביטחון,סוכת אבלים קטנה בכפר, וקיבלה את פניהם של בני המשפחה והידידים, אשר סירבו להגיב על חיסולו על ידי כוחות הביטחון של בן המשפחה. "אנחנו לא יודעים מה הסיבות שגרמו לנשאת לצאת לפיגוע הירי", אמר בן משפחתו אחמד מלחם. "היינו מעדיפים שיישאר בחיים, כדי להבין מה גרם לו להרוג אנשים". ביום שישי אף נחשפו תמונות מדירת המסתור בה התגורר נשאת מלחם. 




דירת המסתור של מלחם בכפר ערערה


"אנו מקווים שהאמת תצא לאור, במיוחד כאשר ישנם כאלו שמנסים להציג את הארוע על רקע לאומי. יש לבדוק את כל האפשרויות, כולל הפלילי", הוסיף אחיו. "אנו רוצים שהעניינים יחזרו למסלולם ולחזור לשגרת חיינו. החלטנו במשפחה לפתוח סוכת אבלים קטנה כדי לקבל את פני המנחמים, ואילו בהלווייה ישתתפו רק מספר מצומצם של בני משפחה". 



בתוך כך, הוארך אתמול בשלושה ימים מעצרם של חמישה חשודים בסיוע לנשאת מלחם. המעצרים החלו פחות מיממה לאחר הפשיטה שבסיומה חוסל המחבל. אחד החשודים הודה בפני חוקרי השב"כ כי דיבר עם המחבל ולא דיווח כי דיבר אותו. להגנתו הוא אמר לפני הדיון: "לא הכרתי אותו". חשוד נוסף סיפר כי קיבל שיחת טלפון במהלכה סיפרו לו כי ראו את מלחם אבל לדבריו חשב שעובדים עליו. חוקרי השב"כ והמשטרה יודעים בבירור כי חלק מהחשודים סייעו למחבל ויש עוד כמה שיעצרו ביממה הקרובה כחשודים אקטיביים בסיוע. כרגע נמשכים החיפושים אחרי חלק מהם.