אחד החשודים בסיוע לנשאת מלחם, המחבל מדיזנגוף שנורה ונהרג בחילופי אש עם היחידה המרכזית המיוחדת (ימ"מ) של המשטרה ביום שישי, נעצר היום (ראשון) בערערה, והובא על ידי החוקרים לבית הסמוך לדירת המסתור שבו שהה המפגע. לאחר חיפוש בדירה וברכבו, תוך הרס רב של המקום, הוא נלקח משם. החוקרים אספו מהדירה ממצאים שנלקחו לחקירה ולבדיקות מעבדה. הצילום הוא ממצלמות אבטחה, ובו נראים החוקרים מגיעים לבית בערערה.

בתוך כך, המשטרה מעכבת את החזרת גופתו של נשאת מלחם למשפחתו על פי הוראת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כך דווח היום בגלי צה"ל. במקביל, נמשכים החיפושים אחר סייענים נוספים של המחבל בשכונת מגוריו בערערה. מלשכת השר ארדן נמסר לגלי צה"ל כי העיכוב נועד למנוע תופעות של הסתה וקריאה לטרור במהלך ההלוויה.


"לא שיתפתי פעולה"

 
אביו של המחבל, מוחמד מלחם, שוחרר בצהריים למעצר בית ואמר לתקשורת: "אני לא שיתפתי פעולה, לא בהתחלה ולא בסוף. חוק זה חוק - אם הייתי משתף פעולה לא היית רואה אותי לפניך". במקביל, הוארך בשבוע מעצרו של תושב מזרח ירושלים החשוד שסייע למחבל.
 
מוקדם יותר היום שוחח פרקליט המשפחה, עורך הדין נחמי פיינבלט, עם טלי ליפקין שחק בגלי צה"ל. "בשירותי הביטחון מבינים שמטרת המשפחה היתה ללכוד אותו ולא לסייע לו", אמר, "המקור מיום שישי, בו נלכד נשאת, הוא בן משפחה. הם אמרו לי שאם יהיה בידיי מידע שאעביר אותו לשב"כ, נשאת הוא לא הלקוח שלי".