מנגנוני הביטחון המסכל הפלסטינים עצרו את העיתונאי סלים סוידאן (52), בחשד כי פרסם ידיעה באתר של ערוץ הטלוויזיה המקומית בשכם, שלפיה הרשות היא שהביאה למעצרו של כרם אל-מסרי, אחד מחברי חוליית בית פוריק, שרצחה באוקטובר שעבר את בני הזוג נעמה ואיתם הנקין בפיגוע ירי בשומרון. היום (ראשון) הוארך שוב מעצרו ביממה נוספת לצורכי חקירה.

סוידאן, חבר מועצת המנהלים של סוכנות "מען" ומנהל ערוץ הטלוויזיה המקומית בשכם, מואשם ב"הוצאת דיבה, פרסום ידיעות לא מדויקות, פרסום מנוגד לאחריות לאומית ועבירה על האתיקה העיתונאית ופגיעה באחדות הלאומית". יש לציין כי גם על פי החוק הפלסטיני, אסור לעצור עיתונאי שנחשד בעבירה על חוקי הפרסום.

רוצח משפחת הנקין: "עשינו זאת כדי לנקום את רצח משפחת דוובשא"
סוכנות "מען" גינתה את המעצר, והדגישה כי הוא לא היה המקור לידיעה אלא פרסם את המידע שקיבל ממקורותיו, כמו כל עיתונאי. "היה על מנגנוני הביטחון להכחיש את הידיעה, ולא לעצור עיתונאים", נאמר בהודעת הסוכנות, שקראה לכל ארגוני זכויות האדם והארגונים הבינלאומיים להתערב על מנת להביא לשחרורו של העיתונאי, שסובל מלחץ דם גבוה.

כזכור, כוחות הנדסה של צה"ל ויחידת "אגוז" הרסו לני כחודש את המבנה השייך למחבל ראג'ב אחמד מוחמד עליווה, אחד מחברי החוליה שרצחה את בני הזוג הנקין, בדאחיה שבשכם. עליווה גייס את חברי החוליה, הנחה אותם להוציא לפועל פיגועים וכן סיפק להם את כלי הנשק. ארבעת המחבלים, שנמנו על שורותיה של חוליה צבאית מטעם החמאס, תכננו וניסו לבצע חטיפה שהפכה לרצח כפול, לאחר שאיתם הנקין ניסה להיאבק במחבל בשארית כוחותיו.