כ־123 אלף תלמידים יגיעו היום (שני) להיבחן במבחן הבגרות באנגלית במועד החורף. מרביתם (כ־36%) ייבחנו ברמה של שלוש יחידות, כ־30% ייבחנו ברמה של ארבע יחידות והיתר ייבחנו ברמה הגבוהה ביותר – חמש יחידות לימוד.



המורים טוענים כי החל מהקיץ הקרוב, השאלונים הפנימיים באנגלית, המהווים 30% מהציון יחוברו על ידי המורים עצמם, והם יהיו אלו שייאלצו לבדוק את בחינות הבגרות. כך לטענתם נכתב בחוזר המפמ”ר לאנגלית (מפקח מרכז של המקצוע), שהתפרסם בחודש נובמבר האחרון. המורים, יש לציין, לא ממש מרוצים מההנחיה החדשה: “פנינו כמה וכמה פעמים אל המפמ”רית (מפקחת ראשית של המקצוע) וניסינו להיפגש עמה כדי להבין מדוע לאחר 15 שנים שבהן כתב המכון של הנרייטה סאלד את הבחינה, לפתע פתאום מקצצים עלויות על חשבונם של המורים לאנגלית”, סיפר אתמול שאול נוימן, מורה לאנגלית בתיכון במרכז הארץ. גם ציפי שמאי, רכזת מגמת אנגלית בתיכון בתל אביב, נשמעה אתמול זועמת על החוזר של המפמ”ר: “נכון לעכשיו, אין תגמול כספי למורים, שייאלצו גם לכתוב, גם לבדוק וגם לדווח למשרד החינוך את הציונים”.



סוגיה זו הגיעה גם לטיפולו של יו”ר ארגון המורים רן ארז שהודיע בשבוע שעבר כי המורים לא יטפלו באותם שאלונים ספרותיים שעליהם לכתוב. הוא הוסיף כי “אין לקיים כל קשר מכל סוג שהוא עם המפמ”רית לאנגלית, עם הפיקוח ועם המדריכים האזוריים, העירוניים והארציים באנגלית”. ארז טוען כי על המורים לאנגלית “מוטל עומס נוראי, ודרישות ארגון המורים להפחית מעומס זה לא נענו”.



ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מכון סאלד ימשיך לפתח בחינות בגרות גם למתכונת החדשה וגם לישנה".



בתוך כך, במסגרת נוהל חדש להעברת טופסי בחינות הבגרות לבתי הספר ביום המבחן, הוחלט במשרד החינוך להעביר את מעטפות הבחינות באותו יום של הבחינה, ישר מהמדפיס הממשלתי – באופן ישיר – לבתי הספר ללא מעבר דרך סניפי הדואר כבעבר. זאת על מנת למנוע אפשרות של הדלפת הבחינות שמתקיימות השנה ב־1,035 מוסדות חינוך בארץ. כל שליח יפזר את מעטפת השאלונים בארבעה־שישה מוסדות חינוך, בהתאם לאזורים הגיאוגרפיים השונים.