התיקים נגד סילבן שלום וינון מגל בנושא הטרדות מיניות צפויים להיסגר בשל סירוב של נשים להגיש נגדם תלונות במשטרה. גבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם שלומית הברון, יו"ר ארגון "אחת מתוך אחת", שאמרה: "אם החברה רוצה שנשים יגישו תלונות, היא צריכה כחברה לבצע צעדים בוני אמון כלפי נשים. הצעד הראשון הוא להפסיק להגיד על כל אחת שחושפת שעברה אלימות מינית, שהיא שקרנית, נקמנית ורמאית.

"בכל אחד מהמקרים האחרונים שעלו וצפו הנשים כולן חטפו. עשו עליהן 'עליהום' ברשתות החברתיות, אמרו שיש קונספירציה פוליטית ושואלים למה דווקא עכשיו. על זו שכתבה בפייסבוק (רחלי רוטנר) אמרו שזה בגלל בעלה שעובד בטלוויזיה. מה זה השטויות האלה? בכל פעם שמישהי קמה ומספרת מה קרה לה, ובמדינת ישראל זה אחת מתוך אחת, היא ישר חוטפת מקלחת קרה על הראש. רואות זאת נשים אחרות ואומרות 'מה אני השתגעתי?'".


האם ראוי שבהיעדר בירור משפטי יאבדו שני נבחרי ציבור את הקריירה שלהם ואת עולמם?
"שני הגברים האלה היו יכולים לבחור לא להיות מחוסלים, באמצעות התנהגות הולמת כלפי נשים שהם עובדים איתם, זו בחירה שלהם. הם עשו בחירה להתנהג בצורה לא הולמת כלפי נשים שעבדו איתם", השיבה הברון. "אני מאמינה למתלוננות, כי אני יודעת מה עובר על כל אישה ואישה כשהיא מספרת שהוטרדה", הוסיפה הברון. "מעולם לא ניגשתי למשטרה, למרות אלימות מינית מילולית ופיזית שהופנתה כלפיי, מתוך מחשבה שלא יקרה מזה שום דבר. מתוך מחשבה שאני באופן אישי לא מספיק חזקה. זוהי החלטה אישית של אישה, ואני לא מסוגלת לעמוד בזה".

"יש אין סוף תלונות שווא. מה יהיה גורלי אם שתי רכלניות ששונאות אותי יחליטו להתנקם בי ויפיצו עלי בפייסבוק באנונימיות סיפור שלא היה ולא נברא"?
הברון: "אתה יכול ללכת ולתבוע אותן על דיבה, אם זה לא נכון. נשים לא קמות יום אחד ומעלילות בפייסבוק, כי הן יודעות מה הולך להתרגש על ראשן".

"אני לא מכירה אישה שתכניס את עצמה לתוך הבלגן שנקרא 'נפגעת תקיפה מינית'. אין כזה דבר אנונימות. אפשר להגיע לשמה של כל מתלוננת, וזו אחת הבעיות. מה שאתה עושה זו האשמת הקורבן. יש על זה מחקרים. ובקרוב ייצא מחקר גדול שנעשה בישראל על תלונות שווא והמספרים חוזרים על עצמם - יש מעט מאוד תלונות שווא במקרים של אלימות מינית. 99% מהנשים שקמות וטוענות שבוצעו נגדן הטרדות מיניות לא התלוננו לשווא".

ערך: אסף נבו