החוק לשכירות הוגנת, לו ממתינים 2 מיליון שוכרי דירות בישראל, מתעכב בכנסת. ח"כ רועי פולקמן מסיעת "כולנו", שיזם את החוק יחד עם חברת הכנסת סתיו שפיר, סיפר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" שהחוק יובא להכרעה בשבועות הקרובים, אבל שאין כוונה לטפל במחירים באמצעות חקיקה: "שרת המשפטים מתנגדת עקרונית להתערבות במנגנון המחירים", אמר ח"כ פולקמן, "ואנחנו מחפשים מנגנון שיהיה מוסכם על השרה ועל משרד האוצר, מנגנון מאוד כללי, כדי שנגמור כבר עם הסאגה הזאת".





"אני מסכים שפיקוח גורף על מחירים בעייתי, כי לפעמים הוא מעלה את המחירים", הסביר פולקמן. "נמצא לזה פיתרון, אולי דרך מנגנון שקיפות מידע. כלומר לא נתערב במחירים, אבל רשות מקומית תוכל להפעיל רשם שכירויות ולדעת האם התקיימו חוזים יציבים לאורך כמה שנים. המידע יהיה זמין ושקוף ואז יכלו להשתפר תנאיו של השוכר. אנחנו מחפשים את הדרך המידתית לעשות את זה, באמצעות פיקוח מוסדי. הכיוון שאני מחפש הוא מקסימום סמכות לשלטון המקומי ולא כפייה ברמה הלאומית, כי יש שונות אדירה בין רשויות בישראל. דין תל אביב הוא לא כדין ירושלים או באר שבע".
 

"הדבר הבעייתי שאיתו אנחנו מנסים להתמודד הוא איך מעודדים יציבות", אמר ח"כ פולקמן. "הזמן הממוצע לסוחר דירה בישראל עומד על 2.4 שנים, זמן מאוד קצר. אנחנו רוצים שאדם יידע שלא משגעים אותו עם שינוי התנאים משנה לשנה. המטרה היא קצת לאזן את חוסר הסימטריות שקיימים ביחסים שבין שוכר למשכיר, ולעודד בשוק חוזים ארוכי טווח שבהם התנאים לא משתנים משנה לשנה. בחוק הבסיסי יהיו הרבה מרכיבים שיישארו, כמו מה היא דירה הולמת, והגדרת חוזה הגון בין שוכר למשכיר".