ארבעה תושבי עפולה הגישו עתירה מנהלית נגד רשות מקרקעי ישראל ונגד 45 הזוכים הערבים במכרז שיווק הקרקעות בשכונת "מורדות עפולה הצעירה". עורך הדין אילן וקנין, המייצג את העותרים, אמר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" שלא מדובר בגזענות. "תושבי עפולה רוצים לשמור על צביונה היהודי כמו שתושבי כפר ערבי רוצים לשמור על צביונו", אמר עו"ד וקנין. "אם מעיינים במכרזים שיוצאים ביישובים ערביים, יש 90% עדיפות לבני המקום ואף אחד לא אומר שזו גזענות. היא עולה רק בהקשר של יהודים, ומי שמעלה אותה פשוט מבקש לסלק או להסית את הדיון מהנושא העיקרי, והוא שתושבי עפולה, כמו תושבי ערים נוספות רוצים לשמור על צביון השכונות והבניינים".



גזית הטיח בו שמדובר בגזענות מסריחה ומכוערת של יהודים, שלא רוצים שערבים שיגורו בעפולה, ועורך הדין השיב: "תושבי עפולה ומטה המאבק רואים בכ-50 משפחות שמבקשות לבנות את ביתם בשכונה קטנה, מהלך שיגרום לחיכוך חמור יותר עם מאות בני אדם. גם ככה עפולה נמצאת באזור רגיש וטעון. אי אפשר להאשים את עפולה שאין בה דו-קיום. יש בה עשרות ומאות בתי עסק של ערבים. גרים בה כיום בפועל למעלה מ-350 משפחות של ערבים ואף אחד לא אומר שיש גזענות, אבל פה רוצים להכניס 50 משפחות לשכונה כל כך קטנה. אנחנו מבקשים לשמור על צביון השכונה".




"תגיד את האמת", ביקש גזית, "העתירה נועדה להרחיק ערבים מיישוב יהודי בטענות ביורוקרטיות". על כך השיב עו"ד וקנין: "כעורך דין בחנתי את חוקיות המקרה ולמיטב הבנתי חוקיות המרכז מוטלת בספק רב וצריך להורות על ביטולו. הטענות שלי נגד המכרז הן משפטיות גרידא ואני דורש לבטל אותו. מאבק התושבים צודק ונכון למנוע יישוב של תושבים כאלה בשכונה".



ערך: אסף נבו