המשטרה שחררה היום (שלישי)  ממעצר את פאטמה אזברגה, צעירה ערביה ישראלית בת 28,  שנחקרה בחשד שתכננה לבצע פיגוע בעיר נהריה בצפון. הצעירה נעצרה אתמול לאחר שנפרסו מחסומים בעקבות דיווח על חשודה שבכוונתה לבצע פיגוע.




 ממידע מודיעיני של המשטרה ושל השב"כ עלה כי הצעירה, תושבת טייבה המתגוררת בירושלים,  נמצאה באזור נהריה ובכוונתה לבצע פיגוע בעיר עקב סכסוך עם בני משפחתה. 



כוחות הביטחון אתרו אותה במונית בשכונת טרומפלדור בנהריה. החשודה הועברה לכוחות הביטחון והמחסומים הוסרו. במהלך האירוע נסגר קניון ארנה בנהריה כשהמבקרים בקניון נשארו בתוכו ואף נעלו עצמם בתוך החנויות.



אתמול התרחשה פעילות ביטחונית  מרחב לכיש שבדרום, כשבגזרה הופעלו מחסומי אזעקה בעקבות התראה שהתקבלה כי בכוונתה של מחבלת לחדור לאזור ולפגע בתחום שדרות ויד מרדכי. לאחר כשעה וחצי של סריקות, הוסר החשש והובהר כי החשודה לא נכנסה לשטח ישראל. אדם אחר נעצר בחשד כי סייע לחשודה שבכוונתה לפגע.



בתחקור ראשוני נמצא כי החשודה לא נכנסה לשטח ישראל. החשוד שנעצר, תושב השטחים שעובד ככל הנראה בקיבוץ במרחב לכיש ונושא היתר עבודה, הועבר לחקירת הגורמים הרלוונטיים. מחסומי האזעקה בגזרת מרחב לכיש הוסרו והתנועה חזרה לשגרה.