צוות כמעט שלושה חודשים אחרי התקיפה של אבטום זרהום בעקבות הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, הואשמו היום (שלישי) חייל צה"ל, קצין שב"ס ושני אזרחים, בתקיפה של זרהום, שהביאה למותו. כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מייחס לארבעה ביצוע עבירה של חבלה בכוונה מחמירה. 
 
הארבעה, דוד מויאל, חייל צה"ל יעקב שמבה, אביתר דמרי וקצין שב"ס רונן כהן, נכחו במקום כאשר ב-18 באוקטובר, בסביבות השעה 19:30, ירה המחבל, מהנד אלעוקבי, בחייל עומרי לוי וגרם למותו. על פי כתב האישום, עת נשמעו היריות בחלל התחנה המרכזית, נפוצו אנשים לכל עבר, וביניהם אבטום זרהום, נתין זר אריתראי, מבקש מקלט, בניסיון לברוח מהאזור בו נורו היריות.
 
את מה שהתרחש לאחר מכן ראתה כל המדינה מתיעוד האירוע במצלמות האבטחה. זרהום זחל על ברכיו, וכשהבחין בו קצין הביטחון של התחנה, אשר סבר בטעות כי הוא המחבל, החל בירי לעברו. במקביל, אנשים נוספים מכוחות הביטחון אשר היו במקום, סברו בטעות כי זרהום הוא המחבל וירו בו מכיוונים שונים. הוא נפגע מהיריות בפלג גוף עליון ותחתון, ונפל על הרצפה כשהוא מדמם. חייל שהסתתר בסמוך אליו נפגע אף הוא מהירי.
 
קהל רב התאסף סביב זרהום, כולל הנאשמים. רבים בקהל, אשר סברו בטעות כי המנוח הוא המחבל, צעקו והלהיטו את הרוחות, ואף ניסו לפגוע בו. אחרים, ביניהם קצין הביטחון של התחנה, ניסו להגן על המנוח מפגיעת הקהל. מויאל התקרב אליו והטיח בו בכוח ספסל שהיה בסמוך, "עת המנוח שוכב על הרצפה, מדמם, כשהיה ברור לעין כל כי הוא חסר אונים". 
 
מיד לאחר מכן ניגשו אליו שמבה ודמרי ובעטו בו בחזקה בראשו ובפלג הגוף העליון. בעוד זרהום שוכב על הרצפה, התקרבו אליו כהן וסוהר שב"ס, חן שבת, הרימו את הספסל והטיחו אותו לעבר זרהום, "על מנת שיהיה מעליו וימנע ממנו אפשרות לזוז". אזרח שהיה במקום הרים את הספסל והרחיקו מהמקום.
אך מיד לאחר מכן, הקצין והסוהר הטיחו שוב את הספסל בפלג גופו העליון של זרהום. מכתב האישום עולה כי הקצין אף דחף בחוזקה אזרח שניגש אליו וביקש ממנו להפסיק לתקוף את המנוח ולאחר מכן בעט שוב בחוזקה בזרהום. "רק לאחר דקות ארוכות, ולאחר שפונו כל הפצועים מהמקום, פונה גם המנוח לבית החולים סורוקה, ולאחר ניתוח חירום, נקבע מותו", מצוין בכתב האישום.
 
החקירה העלתה כי מותו של זרהום נגרם בשל פגיעות פנימיות חמורות שנגרמו מהיריות שפגעו בפלג גופו העליון ולא כתוצאה מהמכות שספג מהמשתתפים באירוע, לכן הם הואשמו בחבלה מחמירה. אך מקריאת כתב האישום, עולה כי הדקות האחרונות בחייו של זרהום, אדם חף מפשע שנקלע לפיגוע במקרה, היו קשות ביותר. 

הפטום זרהום
הפטום זרהום