החל מיום שני הקרוב, עובדי אגד ישביתו את פעילות האוטובוסים של החברה בכל רחבי הארץ, לדבריהם בעקבות מהלכים חד צדדיים שנוקטת הנהלת החברה ופיצוץ המו"מ בין הצדדים.



סלע המחלוקת העיקרי בדיוני העובדים מול הנהלת אגד, נעוץ בכך שנהגי אגד, המרוויחים כ-32 עד 33 שקל לשעה, צפויים להפוך לבעלי ערך השעה הנמוך ביותר בקרב נהגי התחבורה הציבורית בישראל. לטענת העובדים, בנוסף לסירובה של הנהלת אגד לעדכן את שכר הנהגים, ההנהלה נוקטת בצעדי התייעלות חד-צדדיים, שפוגעים בזכויותיהם החוקיות וההסכמיות של העובדים.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "ההסתדרות תפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת לשמור על שכרם, כבודם ומעמדם של עובדי אגד". יו"ר ועד עובדי אגד נגד ההנהלה: "אי אפשר יותר לזלזל בעובדים ואי אפשר לעשות מהלכים חד צדדיים על גבנו".

ניסיונות הגישור כשלו
 

ההחלטה לצאת לשביתה התקבלה לאחר שכל ניסיונות ההסתדרות ונציגות העובדים לגשר על הפערים מול ההנהלה, הושבו ריקם. במאמצים למנוע פגיעה מיותרת ומתוך תחושת אחריות כלפי ציבור הנוסעים, ובפרט החיילים, הוחלט כי השביתה לא תחל ביום ראשון, שנחשב ליום העמוס ביותר בתחבורה הציבורית.
 
אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר: "לא יעלה על הדעת שחברה אשר קיימת מקום המדינה תשלם את ערך השעה הכי נמוך בתחבורה הציבורית, ובנוסף תפגע באופן חד צדדי בשכרם של העובדים. בכוונתנו לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת לשמור על שכרם, כבודם ומעמדם של עובדי אגד".
 
יעקב ואחניש, יו"ר ועד עובדי אגד, מסר: "אנו יוצאים למאבק כי אי אפשר יותר לזלזל בעובדים ואי אפשר לעשות מהלכים חד צדדיים על גבנו. די לאטימות. אנו מצפים שהנהגים בחברה הכי ותיקה בתחבורה הציבורית בארץ יוכלו לסגור את החודש ולהתפרנס בכבוד, לכל הפחות כמו העובדים ביתר מפעילי התחבורה הציבורית. אנו מקווים כי ההנהלה תתעשת ותפעל לפתרון המשבר באופן מידי לפני העמקת הפגיעה בציבור הנהגים והנוסעים".

ההסכם החדש


מהנהלת אגד נמסר בתגובה: "איום ההשבתה שעליו הכריזו העובדים וההסתדרות נובע מהסכמות שנעשו באחרונה בין הממשלה לחברות התחבורה הציבורית הפרטיות, שלא כוללות את נהגי אגד, ושיביאו להעלאת השכר לנהגים במימון האוצר. במסגרת המו"מ שהתנהל בימים האחרונים, הוצגו לעובדים ולהסתדרות פתרונות ובהם, התחייבות ששכר הנהגים באגד לא יפחת מהמקובל בענף. הובהר כי דרישות העובדים יוכלו לבוא על פתרונן רק במסגרת ההסכם החדש בין אגד והממשלה, שהמו"מ לגביו מתנהל בימים אלה. על בסיס ההתחייבויות שניתנו לעובדים ולהסתדרות,  אנו קוראים לעובדים להימנע משביתה בלתי נחוצה, שכל שתשיג בעת הזאת תהיה פגיעה קשה בציבור הנוסעים ובלקוחות אגד".