הפלסטינים מדווחים היום (שישי) על שני הרוגים מאש כוחות צה"ל במהלך עימותים שפרצו מוקדם יותר על גדר המערכת בעוטף עזה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי ההרוגים ברצועה הם מוחמד אבו זיאד, בן 18, שנפגע מהירי בצווארו, ומוחמד מג'די אבו קיטה, בן 26. מקורות רפואיים פלסטינים הוסיפו כי בעימותים שפרצו מזרחית למחנה הפליטים אל-בוריג' במרכז הרצועה נפצעו עוד עשרה צעירים לפחות בדרגות פציעה שונות. בנוסף, הפלסטינים מדווחים על עשרה פצועים קל מאמצעים לפיזור הפגנות בשורה של הפרות סדר ברחבי הגדה.



במהלך הפרת סדר בקדום צה"ל פיזר מפגינים באמצעות גז, וכדורי רוגר. הפלסטינים מדווחים על פלסטיני אחד פצוע באורח בינוני. בהפרת סדר אחרת בביתוניא חייל צה"ל נפצע באורח קל. החייל טופל במקום על ידי כוח רפואה צבאי ובהמשך פונה ברכב היחידה לבית החולים הדסה. עד עתה, כל ההפגנות בכל העימותים ברצועה פוזרו והסתיימו. הסהר האדום מדווח על למעלה מ-20 פצועים, נוסף על שני ההרוגים הפלסטינים בעזה.



פיצוץ מבוקר


התקרית הזאת מצטרפת לאירוע שהתרחש ביום רביעי האחרון: פיצוץ מבוקר של שני מטענים שהונחו על ידי חוליית טרור על גבול רצועת עזה במטרה להפעילם נגד כוח צה"ל הבוקר. הפיצוץ הסתיים בהצלחה.



קודם לכן, תקף צה"ל חוליה שהניחה מטענים על הגדר בגבול צפון הרצועה. דובר צה"ל אישר את התקיפה והפלסטינים דיווחו על הרוג אחד ושלושה פצועים. דובר צה"ל מסר כי "בפעילות משותפת עם שירות הביטחון הכללי, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר חוליית טרור אשר הניחה מטען ותכננה להפעילו לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה".



התקיפה בצפון הרצועה נבעה ממידע מודיעיני של השב"כ והפלסטינים מדווחים כי ההרוג הוא מוסא זעיתר, בן 23. גורם בצה"ל הוסיף כי במהלך הפעילות התגלתה זירת מטענים וסמוך לנקודה זוהתה חוליית הטרור שתכננה להפעיל את המטענים לעבר כוח צה"ל. בתוך כך תושבים בעוטף עזה מדווחים על הגברת הכוננות בגבול. "קיבלנו הוראה לא להתקרב לגדר" מסר חקלאי בעוטף עזה. "לא אמרו לנו למה רק אמרו לא להתקרב לגדר", הוא הוסיף.



דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז אמר על תקיפת צה"ל: "הבוקר תקף צה"ל חוליית טרור שתכננה לפגוע בכוחותינו באזור רצועת עזה. המטענים הונחו סמוך לגדר הרצועה בה מבצעים חיילנו פעילות מבצעית למען שמירת ביטחונם של אזרחי ישראל".



המשך התנגדות


בחמאס לא מפסיקים לנסות ולאתגר את צה"ל. ההתפרעויות בגדר וניסיונות הנחת המטענים בצפון הרצועה נועדו לשדר מסר של המשך ההתנגדות. בעוד הארגון הולך ומאבד את התמיכה בקרב הצעירים, החמאס מאפשר להם ללכת אל הגדר במטרה להוציא קיטור. מצד אחד משדרים איפוק ומצד שני מתפרעים, מבצעים ירי צלפים ומנסים להניח מטענים נגד סיורים צבאיים. רק לאחרונה התרחשה שורה של התפרעויות אלימות על הגדר. מאות צעירים שמגיעים בימי שישי והורסים את הגדר, נכנסים לשטח ישראל ולפעמים אפילו זורקים מטענים מאולתרים.



במקביל הבוקר תורגש תנועה ערה של צבא בדרום כחלק מתרגיל שמתקיים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בדובר צה"ל מדגישים כי מדובר בתרגיל שהוא חלק מגרף האימונים השנתי. בתוך כך מדווחים הפלסטינים כי חיל הים פתח בירי לעבר סירות דגים שחצו את הגבול הימי. לפי הדיווחים אין נפגעים מירי הספינות.