מאות בני אדם הפגינו אמש בתל אביב למען רומן זדורוב, שהורשע שלוש פעמים ברצח הנערה תאיר ראדה לפני תשע שנים. ההפגנה התקיימה יומיים בלבד לאחר שאביה של ראדה הלך לעולמו. משה פייגלין, חבר הכנסת לשעבר מטעם "הליכוד", היה איש הציבור היחיד שנכח בהפגנה ואף דיבר בה. "הלכתי להפגנה בגלל הרגשה קשה מאוד שהצדק לא נעשה", אמר פייגלין לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "לפי הסקרים 30-40% מהציבור מאמינים שהאיש שיושב במאסר עולם, הוא חף מפשע. אישי ציבור ופוליטיקאים הולכים לאן שהציבור הולך ולכן הייתי מצפה לראות שם 10 חברי כנסת ומפורסמים שונים. העובדה שאף אחד לא הגיע מלבדי, אומרת שאנשי הציבור מפחדים ממערכת המשפט, כולל ראש הממשלה ושרי הממשלה".
 

"העמקתי בסיפור של זדורוב ומצאתי בו המון פגמים", ציין פייגלין. "למשל, הניסיון המדהים למנוע מסגנית ראש המכון הפתולוגי לבוא ולהעיד את העדות שלה. זה דבר מדהים. המערכת מונעת מאשת מקצוע מתוך המערכת להעיד עדות, שעלולה לערער ולקעקע את ההכרעה. הצדק לא יכול להיעשות באופן שבו מערכת הצדק בישראל בנויה, בפרט באופן שבו התנהלו החקירה והתביעה בתיק של זדורוב. אני לא יודע אם זדורוב אשם או זכאי, אבל יש כאן למעלה מספק סביר. שום ציבור, שלא מחויב לאינטרסים זרים, לא היה משתכנע מעל לכל ספק סביר שזדורוב חייב בדין. חבר מושבעים היה משחרר אותו".
 

"אילו אותם שופטי בית המשפט העליון היו מחויבים לציבור הרחב, אין לי ספק שההכרעה היתה שונה", טען פייגלין. "אבל כיוון שזו מערכת שממנה את עצמה, משבטת את עצמה ואת ערכיה, הרי במודע או שלא במודע, יוקרתה של המערכת עומדת לפני עשיית הצדק, וזו הסיבה שזדורוב עדיין בכלא. כיוון שאין שימוע ציבורי כאשר בוחרים את השופטים, נוצרת מערכת שלא משקפת את הציבור הרחב ואת ערכיו, אלא שוב ושוב ושוב רק את עצמה. המשך ההגמוניה של המערכת הוא האינטרס העליון שלה לפני עשיית הצדק. כשמדובר בתיקים שיוקרת המערכת נשענת עליהם, אין זיכויים. התיקון חייב להיות כזה שיוביל לכך, ששופטי העליון, שעומדים בראש הפירמידה ומקרינים למטה, גם על הפרקליטות והמשטרה, יהיו מחויבים לציבור ולא לעצמם".

ערך: אסף נבו