אם מישהו חשב שהחלטתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, להשיב את ניצב רוני ריטמן לעבודה כמפקד להב 433 היוותה את הפרק האחרון בפרשה, אז טעות מרה בידו. אתמול שיגרה שיגרה עו"ד אפרת נחמני בר, פרקליטתה של המתלוננת נגד ניצב ריטמן, מכתב אל מפכ"ל המשטרה בו היא מבקשת ממנו לשקול מחדש את החלטתו וזאת, לטענתה, בהתייחס לחומרי החקירה שהגיעו לידיה ובעיקרם הדברים שאמר ניצב ריטמן בחקירתו, "החושפים את סולם הערכים המנחה אותו".



לדבריה, "סולם ערכים זה נוגד הן את הדין והן נורמות ציבוריות הנדרשות ממני שנושא בתפקיד כה בכיר ורגיש". לטענתה, מהדברים של ניצב ריטמן עולה כי מדובר בהיעדר הבנה יסודית ושורשית באשר לחוק מניעת הטרדה מינית.



עו"ד בר נחמני מבהירה כי מכתבה מקדים עתירה לבג"ץ באם המפכ"ל יחליט להתעלם מהבקשה או לדחות אותה. לטענת, בחודש נובמבר 2015 התלוננה רפ"ק מ' על הטרדות מיניות והתנכלות להן נפלה קורבן לכאורה על ידי ניצב ריטמן עת היה מפקדה ולאחר מכן.



"חרף העובדה שישנם תימוכין חיצוניים אובייקטיביים למכביר לתלונת המוטרדת וחרף העובדה שניצב ריטמן הודה לכל הפחות בשישה מקומות שונים כי הוא יוצר הטרדה מינית סביבתית באופן שיטתי באמצעו מנהגו 'לתבל' ישיבות מקצועיות באמירות סקסיסטיות ושוביניסטיות הוחלט להחזירו לתפקיד מפקד להב 433", כתבה עו"ד נחמני בר וטענה כי מפקד להב 433 אינו מוצא כל פסול בסוג זה של אמירות ולטעמו מדובר 'בשיח טבעי בריא ובוגר' בין גורמי מקצוע גם כשקיימים יחסי מרות.



לטענתה, באחד המקרים אמר ניצב ריטמן למתלוננת: "מה הייתי עושה לך אם לא היית פקודה שלי" ומוסיפה כי לאמירות ישנו עד אובייקטיבי.עוד היא מציינת, כי במהלך חקירתו הודה ריטמן כי באירוע במהלכו ניסה לכפות מגע על המתלוננת שתה אלכוהול ולאחר מכן נהג. לדבריו, נהג באופן תקין כיוון שהיה בשליטה.



לסיכום מציינת פרקליטת המתלוננת כי במידה ובקשתה לבחון שנית את ההחלטה להחזיר את ניצב ריטמן לתפקידו ולהורות כי יסיים את תפקידו כראש להב 433 בעקבות הממצאים הקשים מתיק החקירה, היא לא רואה מנוס מהגשת עתירה לבג"ץ בעניין זה.



מן המשטרה נמסר בתגובה, כי "החלטות היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה מדברות בעד עצמן. מבלי להתייחס לפרטים או למידת דיוקם אין בפרסום אלא נסיון הכפשה והטלת דופי בניצב ריטמן ובהחלטה הראויה שהתקבלה בעניינו".