ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר הבוקר (שלישי) ביישוב עתניאל, הגיע לניחום אבלים בבית משפחתה של דפנה מאיר ז״ל, שהיום נתפס האחראי לרציחתה. בביקורו שוחח עם בעלה נתן וילדיה, ובהמשך תיאר את התרשמותו מהם: "פגשתי עכשיו משפחה נפלאה עם תעצומות נפש כבירות. ציונים, פטריוטים, אנושיים, שאיבדו אם ורעיה נפלאה. אני חושב שכל מי שראה את תמונתה של דפנה מיד התרשם מהאור שבקע ממנה. מי ששמע עליה ועל תרומתה, הבין שמדובר כאן באדם מיוחד. לציבור יש חושים מאוד בריאים מתמונה, מסיפור, הם מבינים מיד, בייחודיות של הנשמה הזאת שנקטפה מאיתנו. מצאתי את אותה נשמה בתוך המשפחה, של נתן והילדים. הם ביקשו ממני רק דבר אחד - שנמשיך לרומם את עם ישראל".



ראש הממשלה אמר שהרצח מבטא את שורשי הסכסוך הישראלי - פלסטיני: "אני כאן, במקום הזה, אומר שנילחם באויבים שלנו ונהרוס את הבית של המחבל ונשלול את היתרי העבודה וכל שאר הפעולות שהתבצעו ויתבצעו על ידי צה"ל שתפס את המרצח. אבל צריך גם לומר דבר נוסף - מי שרוצה לראות את האמת על שורשי הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים, שיבוא לעתניאל, שיראה כאן משפחה נפלאה שרק רוצה בדו קיום ושלום, ושיראו את הצעירים המוסתים האלה שבאים לרצוח נשים: כאן אם לשישה ובתקוע, אישה בהיריון".



נתניהו דיבר על הפעולות הרצחניות שההסתה האסלאמית יוצרת: "הם אומרים אנחנו נשמיד את כולם, גם בתל אביב, גם ביפו. זו האמת. יש פה אנושיות ורצון בשלום ודו קיום מצד אחד, ושנאה שאין לה גבולות מהצד השני. לשנאה הזאת יש כתובת, זו ההסתה של הרשות הפלסטינית וגורמים אחרים כמו התנועה האסלאמית וכמו החמאס, והגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תפסיק עם הצביעות הזו ותקרא לילד בשמו. שורש הסכסוך הוא הסירוב להכיר בזכותם של היהודים לקיים מדינה בגבולות כלשהם, כאן, בתל אביב, בכל מקום. אני רוצה את האמת הזאת להפיץ בעולם, ואני רוצה שנעמוד על האמת כי בסופו של דבר, האמת מנצחת ואנחנו ננצח".



בתחילת הביקור קיבל ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, סקירות ביטחוניות מאת מפקד פיקוד מרכז אלוף רוני נומה, מח"ט יהודה וגורמי ביטחון נוספים. נתניהו ויעלון נועדו גם עם ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי.