נשים שיולדות עוברות לעיתים חוויה טראומטית, הנגרמת על ידי הצוות הרפואי. קשת קורם, ממנהלות עמוד הפייסבוק '"נשים קוראות ללדת", סיפרה היום (שלישי) לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "נשים העומדות ללדת נתקלות לעיתים ביחס מזלזל מצד צוותי הרופאים והמיילדות. יחס מזלזל זה אומר שמגבילים תנועה של נשים, מדברים אליהן בצורה לא מכבדת, מכריחים אותן לעבור התערבויות רפואיות, שלא מסבירים לנשים מה עושים במהלך לידה, עושים חתך בלי להודיע, מתערבים פיזית ונפשית בתהליך הלידה של נשים. בהרבה מאוד לידות זה קורה".



"אנחנו קוראות לנשים לספר מה קורה להן והדף שלנו כמעט קורס", ציינה קורם. "אישה אחת מספרת שאמרו לה 'את לא יכולה ללדת על הרצפה על ארבע כמו כלבה'. אחרת מספרת שהרופא המנתח אומר לה 'אני ער כבר 22 שעות וכדאי שנעשה עכשיו את הניתוח לפני שאני נרדם פה עלייך'. יש כל מיני משפטים שהם לא נעימים והם גם דרך טיפול. זה מכריח נשים לפגוע בעצמן ובתהליך הלידה שלהן. אם אישה נמצאת באמצע תהליך לידה והמיילדת עושה בה חתך, יש כאן פגיעה, יש כאן יותר מאי נעימות. הדברים האלה צריכים להשתנות".




"אנחנו כבר בתהליך של עשייה בתוך זה וככל שיותר נשים יספרו מה קורה להן, נוכל לעשות שינוי אמיתי", אמרה קורם. "גם בכנסת הגיע הזמן שיפעלו למען נשים שיולדות. אני בטוחה שזה נוגע להרבה מאוד נשים. עובדה שנשים שילדו לפני 20 שנה מספרות היום את סיפור הלידה שלהן בבכי. זו תופעה שקיימת אצל נשים מלפני חודש, שנה ו-30 שנה. זה קיים המון זמן והגיע הזמן שהיחס לנשים יולדות ישתנה".


ערך: אסף נבו