פרשת סחיטה מינית על ידי צעירות נחקרת בימים אלה בצפון. בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שלישי) בארבעה ימים את מעצרם של שני חשודים תושבי חדרה בשנות הארבעים לחייהם בחשד לסחיטה של תושב העמקים על רקע מיני. החשדות שיוחסו לשניים בבית המשפט הם: קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.



הפרשה החלה לפני מספר חודשים - שתי צעירות בשנות העשרים "בעלות מראה יוצא דופן", כהגדרת גורמים במשטרה, הצליחו להפיל ברשתן את תושב העמקים בשנות החמישים לחייו. מדובר בבעל משפחה, נשוי עם ילדים, המוגדר על ידי המשטרה כאדם נורמטיבי לחלוטין. בין השניים, כך עולה מהחקירה הראשונית, נוצר קשר והתקיים מפגש אינטימי ביניהם. ככל הנראה הסיפור בין תושב העמקים לצעירות או לפחות אחת מהן תועד. זמן מה לאחר המפגש כבר נעשתה פניה ברורה לתושב העמקים ואיתה בקשה לשלם סכומי כסף גדולים. "אחרת סיפור בגידתך והרומן שאתה מנהל ייחשף למשפחתך" נאמר לאיש.



במשטרה מסרבים לחשוף פרטים מהחקירה, אבל עולה בבירור כי לפחות פעם אחת נאות האיש לשלם או התכוון לעשות זאת. רק בשלב מאוחר יותר הבין כי הדרישות מוגזמות ובעיקר אחרי שהגיעה דרישה נוספת, כפי הנראה אחרי ששילם, בפעם הראשונה. בשלב הזה פנה תשוב העמקים למשטרה וחוקרי ימ"ר חוף פתחו בחקירה סמויה. אתמול הם עצרו שני גברים תושבי חדרה ופרדס חנה. במקביל הובלו לחקירה שתי הצעירות בשנות העשרים לחייהם, במטרה לבדוק האם היתה להן מעורבות מעשית בסחיטה, או שרק שימשו כלי לסוחטים.



שני החשודים הובאו להארכת מעצר ובית המשפט קבע שיש ראיות. השופט גיל קרזבום שמע את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם בעשרה ימים, אבל הסנגורים ביקשו לשחרר את החשודים או לחילופין לצמצם את ימי המעצר. השופט קבע בשני דיונים נפרדים לגבי שני החשודים כי בשלב זה קיים יסוד סביר לחשד כי ביצעו את העבירות המיוחסות להם והוסיף כי שחרור שלהם בשלב הזה ישבש את החקירה והאריך את המעצר רק בארבעה ימים.