אנחנו על המפה: לראשונה - שביל ישראל עלה היום (ראשון) למפות גוגל וחוויית השביל זמינה מעתה לצפייה, באמצעות Street View , מכל מקום בעולם. שביל ישראל, בן 1,100 הקילומטרים, הוא הארוך ביותר שעלה למפות אי פעם והראשון בעולם החוצה מדינה שלמה, מתחילתה ועד סופה.

השביל צולם ומופה על ידי אנשי החברה להגנת הטבע ומתנדבים מגוגל ישראל, במשך למעלה מעשרה שבועות של הליכה, באמצעות מצלמות ה-Trekker של  Street View, שנשאו על גבם 250 אנשי צוות מהחברה להגנת הטבע וגוגל, והגיע כאמור היום לראשונה למפות מנוע החיפוש, לכבוד התאריך שמוקדש לאהבת הארץ- ט"ו בשבט.

לצפייה בשביל ישראל דרך המפות גוגל
במהלך תיעודו, שנערך בקיץ האחרון, הצועדים לקחו עימם 50 קילו של אוכל וציוד, שתו כ-1,200 ליטר מים וצעדו בטמפרטורה שכמעט ולא ירדה מ-30 מעלות. ההליכה עצמה נמשכה כאמור 10 שבועות ויומיים וכללה, בין היתר, עלייה להר מירון, בגובה 1,208 מטר מעל פני הים וירידה ל-195 מטר מתחת לפני הים, בכינרת. במהלך הדרך פגשו הצועדים 48 גמלים במספר מקרים שונים.

השביל נחנך על ידי החברה להגנת הטבע בשנת 1995, במטרה ליצור שביל הליכה רגלי לאורך המדינה. הוא מתחיל בקיבוץ דן בצפון ומסתיים בבית ספר שדה אילת בדרום ועובר בגליל, בכרמל, לאורך חוף הים התיכון, בתל אביב, ראש העין, אלעד, מרחב מודיעין, שפלת יהודה, בית גוברין, אזורים נרחבים בנגב ובהרי אילת. השביל משלב ערכי טבע ונוף, מורשת, ומספר את סיפורה של ארץ ישראל על מגוון נופיה, בעלי החיים שבה, הצמחים וההיסטוריה שלה והאנשים החיים בה. 
לאורכו של השביל צועדים לאורך השנה תלמידי בתי הספר, בני תנועות הנוער, חיילים, תיירים מכל העולם, משפחות וכל אוהבי הארץ והטבע. פרויקט Street View של גוגל, שהושק במאי 2007, זמין כיום ב-66 מדינות על פני כל שבע היבשות ומאפשר למשתמשים לנווט באופן וירטואלי ולבקר בשכונות, אתרים היסטוריים, מוזיאונים, מבני ציבור ואחרים באמצעות צילום פנורמי בגובה העיניים. מאז השקת הפרויקט צולמו למעלה קילומטרים של דרכים ברחבי העולם. בין האתרים ניתן למצוא את עמק הקומבו שלמרגלות הר האוורסט בנפאל, שייט לאורך נהר הקולורדו, שונית המחסום הגדולה שבאוסטרליה, שונית האלמוגים הגדולה בעולם והפירמידות של גיזה. 
מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, אמר לאחר השלמת צילום שביל ישראל: "אנו מקווים שכמה שיותר אנשים בארץ וברחבי העולם ייחשפו ליופיו של שביל ישראל ולסיפורה המיוחד של הארץ".