שלג החל לרדת היום (ראשון) בהרי המרכז, והופיע לראשונה ביישוב ראש צורים. כמו כן, שלגים קלים ראשונים מעורבים עם גשם ירדו גם באזור קרית ארבע. שלג ירד מהבוקר לסירוגין גם בחרמון, ובמג'ד אל שמס, ואתר החרמון נסגר למבקרים. מהאתר נמסר כי בשל חסימת הצירים המקום ייפתח רק לאחר פתיחתם, וציינו כי הם מקווים שימשיך לרדת שלג.

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי ישנו סיכוי נמוך לשלג קל לפנות בוקר בירושלים. הלילה, צפוי גשם לפרקים עם רוחות ערות מהצפון ועד לצפון הנגב. ישנו חשש משיטפונות והצפות במקומות המועדים. בהרי הצפון צפוי שלג וכן בפסגות הגבוהות של הרי המרכז. בנגב צפויים גשמים מקומיים ויהיה קר במיוחד. 

מחר צפוי גשם לפרקים שיוסיף לרדת בעיקר במרכז הארץ ובצפון הנגב וייתכן שלג קל בהרי הצפון, שלג ירד בפסגות הרי המרכז ולקראת הלילה ירד גם בירושלים ויתכן בהר הנגב. יהיה קר במיוחד ויוסיפו לנשב רוחות ערות. ממטה שלג מועצה אזורית גולן נמסר כי בהתאם לתחזית הטמפרטורה תרד בלילה מתחת ל -0 בהרים מעל 800 מטר. בהתאם לכך תבוצע הערכת מצב לפנות בוקר באם ניתן לפתוח את מוסדות החינוך בצפון הגולן ותצא הודעה בנושא בשעה 6:00 בבוקר.
 

משרד החינוך יפתח את חדרי המצב

משרד החינוך נערך לפתיחת חדרי מצב במחוזות ובמטה בירושלים, כדי לעקוב מקרוב אחר הנעשה בשטח - ובמקרה הצורך מתן מענה כנדרש. ככלל, מערכת החינוך תפעל כסדרה ותתאים את פעולותיה בהתאם למגבלות מזג האוויר הקשה המתוכנן. בבתי ספר אשר לא ניתן לקיים בהם לימודים, יפנה מנהל בית הספר לרשות המקומית וייוועץ עם מנהל אגף החינוך ברשות ועם נציגי המחוז במשרד החינוך - ובהתאם למצב ולשיקול הדעת תתקבל החלטה בנושא.
 
משרד החינוך הנחה כי בימים הקרובים לא יתקיימו טיולים במקומות מועדים, בהם צפוי לרדת שלג או ייתכנו שיטפונות. טיולים שאמורים היו להתקיים באזורים אלו יוסטו למסלולים אחרים. 

בחינת הבגרות בעברית למגזר הערבי מחר תתקיים כסדרה. במידה ובתי הספר ייסגרו בשל מזג האוויר, יינתן לבתי ספר אלו מענה על ידי המשרד. הורים שמבקשים לקבל מידע אודות פעילות בתי הספר - מתבקשים ליצור קשר עם המוקד העירוני בעיר מגוריהם. משרד החינוך ירכז את המידע המדווח מהרשויות המקומיות ויעמיד לרשות הציבור מוקד טלפוני שמספרו 1-800250025. ניתן לקבל מידע גם באתר האינטרנט ובפייסבוק של המשרד.

מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, "סיטיפס", קוראת לציבור הנהגים שלא להשאיר על המסילות כלי רכב שיגרמו להצטברות שלג וימנעו מעבר של רכבות. בימי שלג בשנים האחרונות ננטשו רכבים על מסילות הרכבת הקלה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה.
 
סיטיפס מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ-5 ס"מ בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות - השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר. מהחברה נמסר כי מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של סיטיפס, באתר החירום של עיריית ירושלים או במוקד הטלפוני.
 

נזקי הסופה: אישה בת 66 נפגעה מעץ

 

ההערכות לסופה גרמה היום לתאונה, כאשר אישה נפצעה באורח בינוני לאחר שענף גדול של עץ פיקוס נפל ברחוב האצל ברמת גן, בעקבות הגיזום שנעשה על מנת למנוע התמוטטות בשל הסופה. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותה במצב במצב בינוני, כשהיא בהכרה ולאחר שבוצע קיבו בגבה. למקום גם הגיעה המשטרה ומפקחים מטעם מחלקת גנים ונוף, שפתחו בחקירת הנסיבות. בין היתר נבדק האם הקבלן ועובדיו שביצעו את הגיזום המסיבי, תיחמו כנדרש את המתחם שמסביב לעץ. 

העץ שקרס בר"ג. צילום: דוברות מד"א


בעיריית תל אביב נערכים להצפות ולטיפול מיוחד לאלף דרי רחוב הנמצאים ברחובות העיר. החל מסוף השבוע צוותים מיוחדים הציעו להם לעבור לגגונים עד תום הסופה, אך מרביתם סירבו. הצוותים מספקים להם שתייה חמה ושמיכות. 

הצפי הוא שהגשמים החזקים והשלגים יגרמו לשיבושים קשים בכל הארץ, ולנוכח החשש משיטפונות והצפות, בעת הצורך גם תיתכן סגירת צירי תנועה. גם בבית החולים זיו בצפת נערכו למתכונת חירום וחברות הסעות עם רכבי 4X4 יסיעו צוותים רפואיים וחולים הזקוקים לטיפולים דחופים.