המשטרה המליצה היום (שני) לסגור את תיק החקירה נגד ינון מגל. החקירה, שנערכה ביחידה הארצית של המשטרה, החלה בעקבות חשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית, מעשה מגונה וניסיון לבצע מעשה מגונה על ידי חבר הכנסת לשעבר מגל כלפי מספר נשים. על פי החשד שנחקר, בוצעו העבירות בעת שהתקיימו בין ח"כ לשעבר מגל לבין חלק מהנשים יחסי מרות, במסגרת עיסוקו בתקופה שקדמה למינויו לח"כ, כעורך באתר "וואלה". במסגרת החקירה, נחקר מגל באזהרה, נגבו עדויות רבות של מעורבים ובוצעו פעולות חקירה שונות.



היום, בסיומה של החקירה, המשטרה דיווחה כי לא גובשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירה פלילית על ידי חה"כ לשעבר מגל. תיק החקירה יועבר להחלטת פרקליטות מחוז תל אביב, אשר ליוותה את החקירה.



בסוף חודש נובמבר, לאחר חשיפת הפרשה ועדויות של מספר נשים דרך אמצעי תקשורת, הודיע חבר הכנסת ינון מגל ליו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כחבר כנסת. מגל מסר לבנט כי הוא בטוח שאין במעשיו היבט פלילי אולם הוא מבין שיש שנפגעו מהתנהלותו בעבר ולכן הוא מבקש לפרוש מהכנסת.

מגל בימיו בח"כ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

כזכור, הפרשה נחשפה כאשר העיתונאית רחלי רוטנר העלתה פוסט שחשף חשדות להטרדה מינית מצד מגל בעת ששימש כעורך אתר וואלה. לחוקרי היאח"ה בלהב 433 הגיע הפוסט שהעלתה רוטנר בו תיארה את שחוותה ממגל ואת מעשיו במהלך מסיבת הפרישה שלו מהאתר, בטרם נבחר לכהונה כחבר כנסת, וכן את אמירותיו הבוטות כלפיו כשאמר לה לכאורה שהוא "חרמן על הציצים והתחת שלה". מיד לאחר מכן העלתה פוסט צעירה נוספת שעבדה תחתיו ב"וואלה", אור שוקרון, שחשפה כי הוא נהג לגעת בישבנה ובמשטרה החליטו לפתוח בבדיקה. 

לאחר מכן הגיעו למסור עדות פתוחה מספר גורמים שנכחו במסיבת הפרישה של ח"כ מגל במקום עבודתו לשעבר, וזאת במטרה של צוות הבדיקה לאשש או להפריך את טענותיה רוטנר.

מספר ימים לאחר מכן, אישה רביעית במספר טענה כי מגל הטריד אותה מינית, וסיפרה לחדשות ערוץ 2 כי היא פנתה לתקשורת לאחר שראתה את שורת הטענות נגדו של מגל ואמרה שהיא לא יכלה לעמוד יותר מנגד.