הנשיא התשיעי שמעון פרס צפוי להישאר גם היום (שני) בבית החולים שיבא תל השומר. בעקבות הפרעת הקצב הקלה שחווה הנשיא התשיעי אתמול, ביקשו הרופאים כי יישאר יום נוסף בבית החולים לטובת השגחה והתאמת הטיפול התרופתי. פרס מרגיש טוב ומדדי הבדיקות שלו תקינים.



אתמול נמסר כי שמעון פרס במצב טוב, על פי דברי רופאו האישי פרופסור רפי ולדן, אחרי שהוזעקה לביתו ניידת שפינתה אותו לבית החולים "תל השומר". ניידת טיפול נמרץ הוזעקה לביתו, בעקבות כאבים שחש בחזה. אחרי בדיקת אק"ג שנעשתה על ידי פראמדיק, פרס אובחן כסובל מהפרעת קצב קלה בליבו. על פי החלטת רופאיו, הנשיא התשיעי נשאר הלילה בבית החולים להשגחה וסדרת בדיקות.

ד"ר ולדן עדכן כי לפרס "היתה הפרעת קצב קלה בליבו - שחלפה. פרס הגיע לבית החולים ליתר ביטחון לאור האירוע הקודם. ההפרעה חלפה מעצמה בבית החולים והוא איננו מקבל טיפול כלשהו ורק נשאר להשגחה". גם מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי "הנשיא התשיעי, מר שמעון פרס הגיע הערב למרכז הרפואי שיבא כשהוא סובל מאי סדירות קלה בקצב הלב שחלפה עם הגיעו לבית החולים. מר יפרס ישאר להשגחה במחלקת טיפול נמרץ לב".

לפני מספר ימים פרס השתחרר מאשפוז בבית החולים "תל השומר" עקב  התקף לב שעבר. כשאושפז לראשונה, נמסר מלשכתו אז כי הוא "הגיע לבית החולים לאחר שחש כאבים בחזה. הוא עבר צנתור לב במהלכו אובחן עורק מוצר, אשר הורחב בהצלחה". 



בעת יציאתו מבית החולים אמר: "חמישה ימים מרתקים עברו עליי, שמח מאוד לשוב לעבודה, יש עבודה רבה, זאת היתה מטרת ההבראה. אני רוצה להודות לצוות הרופאים הנפלא וצוות האחיות שטיפלו בי, שהזכירו לי את הרוח של תל השומר לפיה כולם שווים, ושצריך לטפל באנשים ולא במחלה עצמה".



פרס הודה לרופאים שטיפלו בו, ואמר: "קיבלתי את מיטב האיכות האישית והיכולת המודרנית ביותר בטיפול בלב. לו זה היה קורה במקום אחר או תקופה אחרת, אינני יודע מה היה קורה. אם למישהו קורה משהו, ממליץ לכם להגיע לתל השומר. רמה אנושית גבוהה מאוד ואנושית, טיפלו בי ופינקו אותי. אני מרגיש משופץ ומשופר. רציתי להמשיך לשרת את המדינה".
 
בסוף השבוע האחרון שוחח פרס עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה שהתקשר להתעניין בשלומו לאחר האישפוז. הנשיא אובמה ציין במהלך השיחה את הערכתו הרבה לנשיא התשיעי ואת יחסי הידידות ארוכי השנים ביניהם. הנשיא אובמה איחל החלמה מהירה וקלה לפרס, שענה לו ואמר: "היה לי את המזל להיות מטופל על ידי צוות רפואי מסור שעבד מסביב לשעון בכדי לא רק לפתוח את העורק המוצר איתו הגעתי, אלא לשפר את הלב שלי. יצאתי מזה חזק משנכנסתי".